۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۲۴۴۲
مجموعه کتاب های پدافند غیرعامل ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف به همت معاونت توسعه فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل کشور و کمیته پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش تالیف شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، با مشارکت معاونت توسعه فرهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور  و کمیته پدافند غیرعامل وزارت آموزش و پرورش کتاب های چهارگانه پدافند غیرعامل ویژه دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و دوره اول و دوم ابتدایی توسط دکتر شهاب قهرمانی تالیف و چاپ شده است.

دکتر قهرمانی در مورد هدف از تآلیف کتاب های پدافند غیرعامل برای دانش آموزان گفت: فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل از سنین پایه و با زبان متناسب با مخطبان در مقاطع مختلف تحصیلی از مهم ترین اهداف تآلیف کتاب ها است.

مجموعه کتاب های پدافند غیر برای دانش آموزان مقاطع مختلف تالیف شد

مولف کتاب های درسی در مورد عناوین و سرفصل های کتاب های پدافند غیرعامل اظهار داشت: این کتاب ها در دوره اول و دوم ابتدایی با زبان ساده و روان و با کمک تصویرگری، دانش آموزان را با مفاهیم پایه پدافند غیرعامل آشنا می کند. سپس با ارائه مصداق هایی از زندگی روزمره دانش آموزان آنان را با مباحث فضای مجازی، مصرف بهینه انرژی، تغذیه سالم، پیشگیری از وقوع حوادث و دفاع غیر نظامی آشنا می سازد.

این پژوهشگر علوم دفاعی افزود: در دوره های اول و دوم متوسطه متناسب با سن رشد دانش آموزان و تهدیدات پیش روی آنان به مواردی هم چون مصون سازی فرهنگی، پدافند سایبری، پدافند اقتصادی، پدافند زیستی، دفاع غیر نظامی و نقش دانش آموزان در هر کدام از عرصه های فوق متناسب با فضای دانش آموزی تبیین گردیده است.

شایان ذکر است پیش از این دو جلد کتاب پدافند غیرعامل برای دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم از این مولف و محمد رضا مقدادی چاپ و در مدارس کشور توزیع شده بود.

با انجام هماهنگی های لازم در نظر است کتاب های مذکور در سال تحصیلی 98-99 در تیراژ بالا چاپ و در مدارس کشور توزیع گردد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر