۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۴۳۷
دومین نشست از سلسله‌نشست‌های علمی «نقش انگلیس در تجزیه اراضی ایران»، روز دوشنبه از سوی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، تاریخ 200 ساله‌ی اخیر ایران حاوی درس‌ها و عبرت‌های فراونی برای امروز است و ورود قدرت‌های غربی به ایران و نوع مواجهه‌ی آن‌ها با ایران یکی از مهمترین سرفصل‌های این تاریخ 200 ساله است.

همزمان با آغاز نفوذ انگلیسی‌ها به مناسبات ایران در عصر قاجاریه، انگلیس در کنار سایر قدرت‌ها همچون روس و فرانسه و عثمانی به عنوان اصلی‌ترین و تأثیرگذارترین بازیگر منطقه‌ای عمل کرده و با هدف کاهش نفوذ ایران در منطقه، سیاست‌های متنوع و چند وجهی را دنبال می‌کرد.

واکاوی آن سیاست‌ها، از سویی میزان معتبری خواهد بود تا رفتارهای امروز اروپایی‌ها و بخصوص انگلیسی‌ها مورد ارزیابی قرار بگیرد و از سوی دیگر در تعریف نوع رفتارها و سیاست‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ی بین‌المللی، نقش تعیین‌کننده ایفا نماید.

بنا به همین ضرورت، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی(دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای) دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی «نقش انگلیس در تجزیه اراضی ایران» را برگزار می‌نماید.

در این نشست که روز دوشنبه مورخه 07/05/1398 از ساعت 10:30 تا 13 برگزار خواهد شد، آقایان موسی فقیه حقانی، حسین احمدی و مجتبی برزویی به ارائه‌ دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر