۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۴۲۸
در نخستین جلسه کارگروه امداد و نجات پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی مطرح شد؛
نخستین جلسه کار گروه امداد و نجات پدافند غیر عامل با حضور سرپرست اداره کل پدافند غیر عامل استان و مدیر عامل هلال احمر استان برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، باقر آقایی سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان در این جلسه گفت: دستگاه های اجرایی بایستی در حوزه پدافند غیر عامل بازنگری داشته و نسبت به بروز نمودن مباحث پدافند غیر عامل در دستگاههای مربوطه اقدام نمایند .

وی ادامه داد: تهدیدات به دو صورت طبیعی و غیر طبیعی می باشند. در تهدیدات طبیعی انسان و دشمن نقشی ندارند و توسط طبیعت انجام می شود مانند زلزله و 49 حادثه طبیعی شناخته شده که انسان می تواند با استفاده از علم و دانش، مقاومت و تاب آوری محل زندگی و کشور خود را در برابر تهدیدات طبیعی بالا ببرد .

آقایی در ادامه بیان داشت: تهدیدات غیر طبیعی به تهدیداتی اطلاق می شود که انسان ها و دشمنان در به وجود آوردن آنها دخیل بوده و بایستی برای مقابله با تهدیدات غیر طبیعی برنامه ای وجود داشته باشد. لذا از تمامی ادارات عضو کارگروه امداد و نجات انتظار داریم نسبت به احصاء تهدیدات غیر طبیعی در حوزه ماموریت خویش اقدام و برای مقابله با آن ها راهکار قابل اجرا ارائه نمایند .

سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استان ابراز کرد : استان آذربایجان شرقی به لحاظ قرار گرفتن در مسیر جاده بین المللی و حمل مواد شیمیایی با کامیون ها و همچنین شهر تبریز به علت اینکه یکی از قطب های تولید مواد شیمیایی است، لذا ضرورت دارد برای مقابله با هرگونه تهدیدات احتمالی نسبت به فعال تر شدن قرارگاه شیمیایی اقدام شود و به تبع آن رزمایش های مختلفی برگزار گردد. آقایی همچنین در انتها افزود: اکنون نیز دنبال راه اندازی اورژانس شیمیایی در تبریز هستیم.

سعید کنعانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به تاثیر مهم فرهنگ سازی هر مبحثی در میان مردم گفت: در بحث پدافند غیر عامل آگاهی بخشی به مردم می تواند تاثیر بسزایی درکاهش اثرات سوء تهدیدات داشته باشد.

وی افزود : جمعیت هلال احمر با درک حساسیت تهدیدات احتمالی برای اجرای برنامه های پدافند غیر عامل اعلام آمادگی می کند.

در این نشست گزارشی از عملکرد کارگروه پدافند غیر عامل در سال 97 توسط دبیر کارگروه قرائت و هرکدام از اعضای کارگروه پدافند غیرعامل گزارشی از اقدامات انجام یافته در ادارات کل مربوطه در حوزه پدافند غیر عامل را ارائه دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر