۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۲۵
در راستای برنامه ها و اهداف پدافند غیرعامل؛
کارگاه آموزشی ارزیابی و مدیریت مخاطرات سایبری با حضور مسئولین و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رابطین پدافند غیر عامل دستگاههای اجرایی ، فرمانداری ها و شهرداری ها در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از سمنان، کارگاه آموزشی ارزیابی و مدیریت مخاطرات سایبری با حضور مسئولین و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رابطین پدافند غیر عامل دستگاههای اجرایی ، فرمانداری ها و شهرداری ها در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد.

در ابتدای این دوره مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان بر اهمیت ، جایگاه و منزلت حوزه فناوری اطلاعات و همچنین ایمن سازی زیر ساخت ها و ساختار های حیاتی ،حساس و مهم و ارتقاء مداوم و مستمر امنیت حوزه سایبری تأکید کرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان افزود: شاهد افزایش تهدیدات دشمن به سرکردگی استکبارجهانی بر علیه دارایی ها ، زیر ساخت ها ، امکانات و تجهیزات کشور در حوزه سایبری هستیم.

ایرج کارخائی ادامه داد : ایران اسلامی در چندین لایه با دشمن و استکبار جهانی درگیری فعال دارند و یکی از این لایه ها تهدیدات سایبری است که اخیرا به صورت علنی آمریکا نیز اعلام داشته یکی از اهداف ما حملات سایبری به زیر ساخت های کشور است .در همین راستا استراتژی نظام بر اساس منویات مقام معظم رهبری " مقاومت فعال در مقابل آرایش جنگی دشمنان و لزوم اتخاذ آرایش دفاعی در فضای سایبری با رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل می باشد.

ایرج کارخایی رعایت اصول ایمنی و حفاظتی و حراستی در حوزه فناوری اطلاعات را مهم و ضروری برشمرد و بر پیگیری مکاتبات ، اجرای دستورالعمل ها و آیین نامه تاکید کرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان به چند مورد از اهداف و اصول پدافند سایبری کشور و حفظ اصول ایمنی سایبری اشاره کرده و ازکارشناسان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی و رابطین پدافند غیرعامل خواستار رعایت آن شد که از مهم ترین آن ها می توان به رصد و پایش ،پاکسازی و بازیابی انواع تهدیدات در حوزه سایبری وانجام تمرین و مانور برای شناسایی نقاط چالشی و ضعف در حوزه سایبری و ارائه راهکار برای برطرف کردن آن و آموزش مجموعه پرسنل و کارمندان ادارات با اصول پدافند سایبری و اطلاع رسانی به موقع از وجود تهدید در حوزه سایبری به اداره کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان اشاره نمود .

در ادامه مهندس واعظی نژاد از اساتید و مدرسین قراگاه پدافند سایبری کشور در کارگاه آموزشی مطالب متنوع و تخصصی در حوزه سایبری را به صورت کارگاهی و مشارکت تمامی شرکت کنندگان ارائه نمود .

این دوره توسط شرکت پیشگامان کی پاد کویر، یکی از شرکت های طرف تفاهم نامه با اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان برگزار گردید.

کارگاه آموزشی ارزیابی و مدیریت مخاطرات سایبری برگزار شد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر