۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۴۲۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: مدیران، مسئول هر گونه تهدیدهای سایبری و خسارت در بخش های فنی و حیاتی دستگاه‌های اجرایی هستند.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی افزود: در سال‌های گذشته هشدارهای لازم برای مقابله با تهدیدهای سایبری به دستگاه‌های اجرایی داده شد و در صورت هر گونه حمله باید مصون‌سازی در بخش‌های مختلف انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴۰ رابط پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت دارند که با برگزاری نشست‌های مختلف مهم‌ترین تهدیدهای سایبری به افراد در دوره‌های مختلف یادآوری می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: حفاظت و امنیت از بخش‌های حساس دستگاه‌های‌ اجرایی در مقابله با تهدیدهای‌ سایبری باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

کارخایی اضافه کرد: با وجود اینکه بخشی از روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی انجام می شود تمهیدات لازم برای مقابله با تهدیدهای احتمالی سایبری اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل‌هایی که برای اجرای پدافندغیرعامل در دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود دارای ضمانت اجرا است و مدیران باید تمامی رویکردهای الزامی در این بخش را مورد توجه قرار دهند.

کارخایی تصریح کرد: تهدیدهای سایبری در کشور روبه افزایش است و با شناسایی خطرها باید به مقابله این تهدیدها رفت.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان گفت: حفاظت امنیت در بخش‌های فنی و اطلاعاتی با توجه به پیشرفت فناوری مورد توجه قرار گیرد و با توجه به آموزش‌های ارایه شده قصوری از مدیران در زمان بروز حملات و خسارت‌های احتمالی پذیرفته نیست.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر