۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۴۱۶
سخنگوی دولت گفت: این روزها بسیار به مرصاد شباهت دارد و پشت تخریب چهره‌های نظام، سازمان منافقین هستند.
به گزارش پایداری ملی، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: پمپئو گفته حاضرم با خبرنگاران ایرانی گفت‌وگو کنم؛ ما می‌گوییم ما خانم مرضیه هاشمی را داریم که می‌تواند با او‌ گفت‌وگو کند و ما از این ‌مسئله گریزان نیستیم.

وی افزود: همین برخوردشان‌ با خبرنگاران ایرانی در نیویورک بی‌احترامی آنان به رسانه است و تصویر واقعی از دولت‌مردان آمریکاست.

سخنگوی دولت با اشاره به ایام بزرگداشت عملیات مرصاد گفت: یاد شهید صیاد شیرازی را گرامی می‌داریم. امروزِ ما، با روزهای مرصاد بسیار شباهت دارد. آن روزها از مهران تا تهران حرکت کردیم. فکر می‌کردند به روش نظامی و کمک‌های غربی‌ها از مهران تا تهران حرکت کنند.

ربیعی گفت: آن زمان شعار مذکور را مطرح کردند، زیرا باور داشتند یک نهاد مدنی در ایران وجود ندارد و رژیم تنهاست. امروز هم همین مسئله وجود دارد و فکر می‌کنند با تحریم ما تنها هستیم. باید بدانند مردم در مقابل تحریم‌ها ایستادگی خواهند کرد.

به گفته وی این روزها بسیار به مرصاد شباهت دارد و پشت تخریب چهره‌های نظام، سازمان منافقین هستند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: فشارهای تحریمی با این تحلیل صورت گرفت که مردم پشت نظام نیستند اما صف‌های طولانی مردم‌سالاری را رقم زد. امروز هم ما در تنگه زبرجد هستیم و با همان مقاومت ایستادگی خواهیم کرد.

ربیعی در ادامه سفرهای خارجی ظریف وزیر خارجه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: سفر به 6 کشور صورت گرفت و باید گفت خوشبختاته گفت‌وگوی ظریف با رسانه‌های ایرانی پمپئو را به آن وا داشت که با ما گفت‌وگو کند.

وی همچنین گفت: هرجا که آمریکایی‌ها خواستند مرزی ببندند، مقامات وزارت  خارجه ما به‌خصوص دکتر ظریف جلوی او ایستاد و خط‌شکنی کرد.

سخنگوی دولت همچنین موفقیت تیم ملی جوانان والیبال را تبریک گفت: مردم به این پیروزی‌ها برای شیرین کردن کامشان نیاز دارند.

ربیعی همچنین درباره سفر برخی مقام‌ها برای میانجیگیری بین ایران و‌ انگلیس جهت آزادی کشتی و‌ یا معاوضه کشتی‌ها نیز گفت: پیشنهادهایی مطرح می‌کنند اما به معنای قبول میانجیگری نیست؛ درباره کشتی ایرانی سرقت رفته از سوی انگلیس مواضع مشخصی داریم و آنها باید از سرقت دست بردارند و ما هم بر اساس حسن نیت تصمیم خواهیم گرفت؛ اینگونه نیست که اول ما آزاد کنیم بعد آنها. آنها گفتند تضمین بدهیم که این کشتی به سوریه نفت نخواهد برد.

وی ادامه داد: ما اساسا این حق را قائل نیستیم که یک کشور تحریم بگذارد و‌ بقیه کشورها از آن تبعیت کنند، دلیلی به تضمین نیست و‌ قائل بر آن‌ نیستیم که سربازان اجرای تحریم‌های دیگران باشیم، ضمن اینکه قبلا اعلام شده مقصد این کشتی سوریه نیوده است. این اقدامات در شرایط فعلی تحریک‌کننده است و به تنش‌ها دامن خواهد زد.

سخنگوی دولت گفت: وارادات گندم نداشته‌ایم. 6 میلیون و 300 تن خرید تضمینی گندم داشته‌ایم. تاکنون 8 هزار میلیارد تومان هم پرداخت کردیم و ‌2 هزار و 300 میلیارد هم از پول‌خرید باقی مانده است.

ربیعی درباره انتشار لیستی درباره مسئولان دوتابعیتی تصریح کرد:  شأن مجلس پیروی از شایعه‌های بی‌اساس نیست و دیدگاه هیئت رئیسه هم این نبوده است، کمیته تحقیق شرایطی دارد که هیچ‌کدام از اینها رعایت نشده است، عنوان این کار را هیاهو برای هیچ گذاشتم؛ واقعا منطقی نیست که در شرایط فعلی جامعه را دچار تنش کنیم، صدردصد دروغ و نادرست است و باید قوه قضاییه پیگیری کند. کسی که یک روز هم پایش روا به ایالات متحده نگذاشته نوشته است که او دوتابعیتی است، جالب است اسم سرمایه‌گذاران هم در این لیست بود که آنها باید سرمایه‌شان را به داخل کشور بیاورند.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر