۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۴۰۷
وزرای خارجه چین و روسیه ضمن رایزنی در زمینه مسائل دوجانبه، درباره موضوع هسته‌ای ایران و آخرین تحولات در ونزوئلا به گفت‌ وگو پرداختند.

به گزارش پایداری ملی، وزرای خارجه چین و روسیه روز جمعه در دیدار با هم  بر تمایل دو کشور در  تقویت همکاری عملی و حفظ  ثبات در جهان تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز جمعه در پکن ، پایتخت چین با هم دیدار کردند. وزیر خارجه چین در این دیدار از تمایل کشورش در همکاری با  روسیه در امور بین الملل جهت حفظ حقوق و منافع مشروع دو کشور و همچنین برقراری  عدالت بین المللی و حفظ صلح و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

این در حالی است که «هوا چونینگ»  از سخنگویان وزارت خارجه چین نیز روز پنجشنبه در یک نشست  خبری از «مفهوم امنیت جمعی» روسیه در خلیج‌فارس استقبال کرد. به گزارش خبرگزاری «تاس» ، چونینگ در این زمینه گفت: «ما از ابتکار عمل روسیه استقبال می‌کنیم. ما همچنین به تقویت همکاری، هماهنگی و ارتباط با تمامی طرفین  مربوطه علاقمندیم.»

این مقام چینی ضمن تأکید بر لزوم حفظ امنیت منطقه گفت که صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس برای تضمین ایمنی و توسعه منطقه و جهان به طور کلی، از اهمیت بی‌شماری برخوردار است. ما معتقدیم که به منظور تضمین ثبات و ایمنی منطقه، ایجاد روابط خوب میان همسایگان بر اساس احترام دوجانبه، حائز اهمیت است.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، لاوروف در دیدار با همتای چینی خود  گفت که روسیه آماده است تا همکاری با  چین در اجرای توافق دوجانبه و پیشبرد توسعه همکاری راهبردی و جامع بین دو کشور به جهت حصول نتایج عملی‌تر را ارتقا بخشد.

لاوروف همچنین بر اهمیت هماهنگی و همکاری بین روسیه و چین در امور منطقه‌ای و بین المللی برای برقراری ثبات بیشتر در جهان تاکید کرد.

وزرای خارجه چین و روسیه در این دیدار همچنین در مورد مسائل مهم بین المللی چون «موضوع هسته‌ای ایران» و آخرین  تحولات در «ونزوئلا» رایزنی کردند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر