۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۲۳۵۹
به همت مدیریت بحران وپدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس اقدام به برگزاری دوره آموزشی بحران وپدافندغیرعامل ویژه محلات درسطح شهر بندرعباس نمود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حمیدرضا حیدری پوری مدیر بحران وپدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس  گفت : به منظور آموزش عمومی و همگانی جهت مقابله با حوادث غیرمترقبه و آمادگی شهروندان و خانواده ها ، دوره آموزش بحران و پدافندغیر عامل  در محل این مدیریت با حضور اهالی محلات برگزار می گردد.

حیدری پوری که  بعنوان مدرس این دوره می باشد افزود : آمادگی در شرایط بحران در زمان زلزله ، شناسایی نقاط امن ، نحوه پناه گیری صحیح ، تعاریف پدافندغیر عامل، انواع دفاع غیر عامل،  راهکارها و اقدامات پیشگیرانه در مواجهه با تهدیدها و همچنین حفظ آرامش در حین بروز حوادث می تواند مردم را در مقابله با مخاطرات متفاوت ایمن نماید.

وی مبحث آموزش درمحلات را مهم ترین رکن اساسی دانست و اضافه کرد: افراد در محلات بهترین کمک کننده در مواقع بحرانی و اضطراری هستند ویکی از مهم ترین اهداف در برگزاری این دوره های آموزشی ویژه محلات توانمندسازی ساکنین محلی و تقویت آنها جهت امدادرسانی در حوادث بزرگ و اضطراری است.

مدیربحران وپدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نوع دوره ها‌،‌  افزایش آگاهی مردم درباره بلایای طبیعی ، کاهش خسارات مالی و جانی شهروندان ، مشارکت مردم در تصمیم گیری و ارتقای ظرفیت توان مقابله در مواقع بحران می شود.

لازم به ذکر است  این دوره ها و آموزش ها بسیارمورد استقبال فراوان اهالی محلات و شرکت کننده ها قرار گرفته شد که خواستار برگزاری دیگر دوره های آموزش نیز شدند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر