۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۲۳۴۲
نمایندگی دائم ایران در نامه ای به شورای امنیت برخی اطلاعات را درباره کشتی انگلیسی توقیف شده تشریح کرد.
به گزارش پایداری ملی، در پی اقدام ایران به توقیف کشتی انگلیسی استینا ایمپرو در خلیج فارس، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت برخی اطلاعات مربوطه را به این نهاد منعکس کرد.

در این نامه اعلام شده این نفتکش روز جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در تنگه هرمز با یک کشتی ماهیگیری ایرانی برخورد و به آن خسارت وارده کرده و حال تعدادی از خدمه و ماهیگیران صدمه دیده کشتی ایرانی نیز وخیم است.

در این نامه همچنین آمده است کشتی انگلیسی پس از این حادثه، هشدارهای مسئولان ایرانی را نادیده گرفت و با خاموش کردن سیستم‌های ناوبری خود، در اقدامی خطرناک، مسیرش را تغییر داد و با حرکت در جهت مخالف، در تلاش برای فرار بود که نیروهای ایرانی آن را توقیف کردند.

در این نامه اعلام شده است اقدام ایران برای برقراری نظم و قانون و حفظ امنیت دریانوردی در تنگه هرمز ضروری بود و براساس قوانین بین المللی صورت گرفته است. این نفتکش که دستور توقیف آن را مقامات قضائی محلی صادر کردند متعاقباً به بندرعباس هدایت شد.

نمایندگی دائم ایران در نامه خود اعلام کرده است: بر اساس دستور مقامات قضائی، تحقیقات درباره تخلفات این نفتکش از جمله خساراتی که به محیط زیست دریایی و کشتی ماهیگیری ایرانی و خدمه و ماهیگیران آن وارد کرده، در حال انجام است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران با استناد به این اطلاعات، ادعاهای اخیر انگلیس به شورای امنیت درباره نفتکش استینا ایمپرو را رد کرد.

در این نامه، همچنین نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد هدف همه اقدامات کشورمان اجرای قوانین، برقراری نظم و حفظ ایمنی و امنیت دریانوردی در منطقه حساس خلیج فارس و تنگه هرمز است.

در این راستا، نمایندگی به عنوان یک نمونه به اقدام اخیر ایران در توقیف کشتی ریاح نیز اشاره و اعلام کرد: این کشتی در حال قاچاق سوخت بود.

منبع: مشرق
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر