۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۱۷
با حضور نماینده اداره کل پدافند غیر عامل استان مرکزی؛
جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوای شهر اراک و سهم صنایع و خودروها در این موضوع با حضور نماینده اداره کل پدافند غیر عامل اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از اراک، جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوای شهر اراک و سهم صنایع و خودروها در این موضوع روز یکشنبه  با حضور نمایندگان پدافند غیر عامل، اعضای شورای کلانشهر اراک، مدیران و معاونین دستگاه های مربوطه در محل سالن جلسات شورای شهر اراک برگزار شد. 

در این جلسه  عوامل آلودگی هوا که مهم ترین آن ها بالا رفتن تعداد خودرو و همچنین افزایش روند صنعتی‌شدن و ساخت کارخانه‌های گوناگون هستند، اراک را تبدیل به یکی از هشت کلان‌شهر آلوده کشور کرده است که بدین منظور شناسایی و کنترل دلایل ایجاد کننده آلودگی هوا از اهمیت بالایی برخوردار است، که برگزاری چنین جلساتی نیز به برنامه ریزی در همین راستا کمک می کند

در جلسه مطرح شد: نظرات سازمان محیط زیست کشور پیرامون طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک مطرح شد و همچنین در خصوص آلودگی، هم برای انسان و هم برای محیط زیست خطر ناک طرح شد و به منظور کاهش آلودگی هوای شهر، دولت در سال ۱۳۸۶ مصوبه‌ای با نام طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک را تصویب کرد که با استفاده از این طرح جامع میتوان به بررسی مشکلاتی از قبیل رشد جمعیت و به پیرو آن افزایش خودرو و دیگر موضوعات پرداخت و آن ها را مرتفع کرد.

 همچنین در این جلسه وضعیت اقلیمی آب و هوای اراک ارزیابی شد، مشکلات شناسایی شد و برای رفع آن ها برنامه ریزی هایی صورت گرفت. 

در پایان جلسه نیز اعضای حاضر در جلسه با مطرح کردن بحث جایگزینی خودروهای فرسوده، بر لزوم نوسازی وسایل ایاب ذهاب کارکنان و کارگران به دلیل حجم زیاد دود تولید شده توسط وسایل نقلیه فرسوده که موجب افزایش آلاینده ها در هوا شده است تأکید کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر