۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۲۲۱۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل جزو اسناد مهم و بالادستی استان به شمار می رود.
به گزارش پایداری ملی، محمد افشار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دشمن زمان و مکان را برای آسیب رساندن مشخص نمی‌کند و به همین علت مسائل پدافندی باید در اولویت کار مدیران قرار گیرد و در همین راستا یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل، تکمیل و اجرایی نمودن طرح جامع پدافند غیر عامل استان است.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف این طرح استفاده آن به عنوان یک سند فرادست در تمام دستگاه های استان است و تلاش ما نیز بر این است که این پروژه تنها یک طرح مطالعاتی و غیرقابل استفاده نباشد.

افشار ادامه داد: در این طرح وظایف هر یک از دستگاه ها و نهادها در حوزه پدافندغیرعامل و برخورد با تهدیدات دشمنان و مراقبت از زیرساخت ها و مراکز حیاتی و همچنین تامین جان و سلامت مردم در هر شرایط تشریح شده است.

این مسئول گفت: بی توجهی به پدافند غیرعامل می تواند تهدیدات جدی را برای جامعه ما و زیرساخت های آن بوجود بیاورد به گونه ای که موجب آسیب پذیری ما مقابل دشمنان می شود که این موضوع اهمیت بالای این حوزه را به ما گوشزد می کند.

پدافند عیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر