۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۱۵
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، این کشور سال آینده میلادی در راستای ماموریت حفظ صلح سازمان ملل، ۲۵۰ نظامی به کشور آفریقایی مالی اعزام می‌کند.
به گزارش پایداری ملی، در ادامه تحرکات نظامی غربی‌ها در کشورهای آفریقایی به منظور آنچه که مبارزه با «تروریسم» خوانده می‌شود، امروز دوشنبه لندن از اعزام صدها نظامی انگلیسی به کشور مالی خبر داده است.

بنا بر نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد این کشور در راستای اجرای ماموریت حفظ صلح سازمان ملل سال آینده میلادی، تعداد ۲۵۰ تن از نظامیان خود را به کشور مالی در قاره آفریقا اعزام می‌کند.

در بیانیه‌ای که «پِنی موردانت» وزیر دفاع انگلیس در این باره صادر کرده، آمده است: «اینکه ما در یکی از فقیرترین و شکننده‌ترین مناطق جهان از مردم آسیب‌پذیر (مالی) حمایت کرده و اولویت را به تلاش‌های امنیتی و انسان دوستانه بدهیم، کار درستی است».

وی افزود: «پرسنل (ارتش) بریتانیا با شرکایمان در منطقه برای کمک به ایجاد صلح از طریق مقابله با تهدید افراط گرایی خشن و حفاظت از حقوق بشر در مالی کار خواهند کرد».

«دنیس گیلنسپور» فرمانده نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در مالی درباره عزیمت نظامیان انگلیسی به این کشور آفریقایی، توضیحاتی به شبکه «اسکای نیوز» داده است.

این تبعه سوئدی عضو نیروهای حافظ صلح سازمان ملل، درباره ماموریت نظامیان انگلیسی گفت: «آنها در مناطقی که درگیری در آنها شدید بوده به کار گرفته خواهند شد».

بنا بر گزارش شبکه اسکای نیوز، اعزام نظامیان بریتانیایی به مالی در حالی صورت می‌گیرد که طی ماه‌های اخیر وضعیت امنیتی در مالی به شدت وخیم شده و این وضع به بی‌خانمان شدن هزاران نفر و افزایش میزان مرگ و میر در این کشور آفریقایی شده است.

مالی،  از سال ۲۰۱۲ به شدت درگیر تنش‌ها و درگیری‌های داخلی است و چندین گروه افراط‌گرا در بخش‌های مختلف این کشور سرگرم عملیات هستند. این گروه‌ها حضور قابل توجهی نیز در «بورکینافاسو» و بخش‌هایی از «نیجر» دارند.

اعزام نظامیان انگلیسی به این کشور آفریقایی در حالی صورت می‌گیرد که ارتش فرانسه از سال ۲۰۱۳ به بهانه بیرون راندن گروه‌های تندروی مسلح از شمال مالی در این کشور مستقر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر