۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۵۶
مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 177 گواهینامه تاییدیه ایمنی عملکرد آسانسور در استان صادر شده است.
به گزارش پایداری ملی، محمد مددی اظهار کرد: در راستای اجرای قوانین و مقررات اعلام شده توسط شورای عالی استاندارد، برای تعداد 177 آسانسور نصب شده، گواهینامه ایمنی عملکرد آسانسور بر اساس استاندارد ملی 1-6303 با همکاری شرکت‌های بازرسی ذیصلاح مورد تائید سازمان ملی استاندارد ایران توسط اداره کل استاندارد همدان صادر شده است.

وی افزود: مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور موظف هستند در دوره بهره‌برداری از آسانسور برای اطمینان از ایمنی و عملکرد مناسب، نسبت به انجام سرویس‌های ماهانه با عقد قرارداد با شرکت نصاب معتبر اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی و مالکان و مدیران مجتمع‌های مسکونی و تجاری، قانونا موظف به ایمن و استانداردسازی آسانسورهای مجموعه‌های متبوع خود هستند.

وی افزود: مسؤولیت هرگونه حادثه ناشی از عدم عقد قرارداد سرویس و نگهداری ماهانه و دریافت تاییدیه ایمنی عملکرد آسانسور در ساختمانها، به عهده مدیر ساختمان و یا مالک است.

مددی با بیان اینکه اعتبار گواهینامه تاییدیه ایمنی عملکرد آسانسور صادرشده از سوی سازمان ملی استاندارد یک سال است گفت: بعد از یک سال به شرط انجام سرویس‌های ماهانه ازجانب نصابان مجاز، آسانسور نیاز به بازرسی مجدد و اخذ تاییدیه ایمنی عملکرد دارد.

وی تصریح کرد: مدیران و مالکان ساختمان‌ها موظفند برای انجام بازرسی ادواری (سالانه) و اخذ تاییدیه ایمنی عملکرد آسانسور، از طریق مراجعه و ثبت‌نام در سایت سازمان ملی استاندارد به آدرس lift.isiri.gov.ir اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد همدان از شهروندان خواست هنگام استفاده از آسانسور به شناسه ملی آسانسور که به صورت یک کد ده رقمی داخل کابین نصب شده است، توجه کنند.

وی با بیان اینکه برای اطلاع از آخرین وضعیت ایمنی آسانسور باید کد ده رقمی را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال کنیم گفت: کد ده رقمی در صورت داشتن اعتبار بیانگر این است که ما از یک آسانسور ایمن استفاده می‌کنیم و عملکرد ایمنی آسانسور مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر