۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۲۱۵۱
جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل:
جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل گفت: به دلیل وجود ۵۸ مرکز شیمیایی خطرساز در خوزستان تهدیدات شیمیایی بعد از تهدیدات زیستی دومین عامل تهدید هستند، این مراکز دارایی های ملی هستند که باید از آنها به خوبی محافظت شود در عین حال باید از مردم نیز در مقابل خطرات این مراکز صیانت شود.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جانشین قرارگاه پدافند شیمیایی در نشست شورای پدافند غیر عامل استان در استانداری خوزستان اظهار کرد: خوزستان با ۵۸ مرکز شیمیایی به یک استان کاملاً شیمیایی تبدیل شده است و براساس ابلاغیه پدافند کشور رزمایش شیمیایی امسال با محوریت منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده است این رزمایش در نیمه آذر ماه امسال انجام شود، گفت: این رزمایش با هدف استفاده از زیرساخت های استان در حمایت از منطقه ویژه اقتصادی برای حفاظت از این منطقه در زمان وقوع بحران برگزار می شود.

جانشین قرارگاه پدافن شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل افزود: مقرر شده است که با همکاری پدافند غیر عامل و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کارگروه های مختلف اقتصادی و امنیتی و درمانی برای ارائه راهکارهایی به منظور افزایش امنیت این منطقه در زمان وقوع حادثه تشکیل شود.

وی ادامه داد: براساس ابلاغیه سازمان پدافند غیر عامل مراکز حیاتی و حساس در کشور باید برای افزایش سطح ایمنی خود، سالانه ۲ بار رزمایش داشته باشند.

در ادامه این نشست معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیر عامل، بیان کرد: از تمام دستگاه های اجرایی انتظار می رود که میزان تاب آوری زیرساخت ها را افزایش دهند تا در زمان وقوع حادثه دچار بحران های دیگری نشویم.

سردار غلامعلی حیدری با اشاره به لزوم ارتقاء پایداری زیرساخت های حیاتی و حساس ادامه داد: به عنوان مثال در زمان وقوع پدیده گرد و غبار در خوزستان در مقطعی، با قطع شدن شبکه برق به دلیل نبود برق اضطراری تمامی سیستم ها و بخش های مختلف در استان قطع شد که این موضوع یک ضعف زیر ساختی است.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل، افزود: این طرح می تواند نقشه راهی برای آسیب شناسی بخش های مختلف باشد و راهکارهایی برای پیشگیری از وارد کردن آسیب در زمان وقوع بحران ارائه دهد.

سردار حیدری با اشاره به اهمیت برگزاری تمرین و رزمایش پدافند غیرعامل در دستگاه های مختلف، عنوان کرد: معایب و کمبودها در این رزمایش ها مشخص می شود و میزان تاب آوری در زمان وقوع بحران افزایش می یابد.

وی گفت: سازمان پدافند غیرعامل سه طرح حفاظت از زیرساخت، صیانت از مردم و پاسخ به حوادث تبیین کرده است که ادارات کل پدافند غیرعامل در سطح کشور نیز باید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر