۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۴۹
مدیرکل پدافند غیرعامل اراک: تهديدهاي سايبري پديده اي جديد است كه در دهه هاي اخير، همزمان با تحول فن آوري اطلاعات و گسترش ارتباطات جهاني از طريق شبكه وسيع اينترنت در سراسر جهان ظهور پيداكرده است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه شورای اداری شهرستان اراک به ریاست بختیاری فرماندار شهرستان اراک و با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل، مهندس اله داد مدیرعامل شرکت توزیع برق، دکتر شانقی مدیرکل دامپزشکی استان و مدیران و معاونین دستگاه های اجرایی شهرستان اراک در روز شنبه 98/4/29 در محل سالن جلسات فرمانداری اراک برگزار شد.

در بخش ابتدایی سومین جلسه شورای اداری شهرستان اراک به تبیین اهداف و سیاست های کلی پدافند غیرعامل در سطح استان اختصاص یافته بود که فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل به تشریح مبانی و اقدامات صورت گرفته اداره کل پدافند غیرعامل در سال های اخیر پرداخت.

در ادامه این نشست، فراهانی انواع تهدیدات نوین را بیان کرده و تهدیدات شیمیایی، زیستی و سایبری را از جمله مهمترین بخش های تهدیدات پیش روی کشور دانست.

 مدیرکل پدافند غیرعامل تهدیدات سایبری را مهمترین تهدید امروز در مقابل دستگاه ها دانست و عنوان کرد: تهديدهاي سايبري پديده اي جديد است كه در دهه هاي اخير، همزمان با تحول فن آوري اطلاعات و گسترش ارتباطات جهاني از طريق شبكه وسيع اينترنت در سراسر جهان ظهور پيداكرده است، به گونه اي كه امروزه چالش تهديدهاي سايبري، هم مهم و هم پيچيده به نظرمي رسد. اين اهميت و پيچيدگي ناشي از ماهيت جديد تهديدهاي سايبري و ويژگي ها ونمودهاي منحصر به فردي است كه شناخت از آن را بسيار مهم و ضروري مي نمايد. 

در پایان فراهانی لزوم ایجاد فضای ذخیره سازی داده ها برای هر دستگاه و کاهش سطح دسترسی افراد به مراکز داده را از اقدامات دفاعی در جهت حفظ اطلاعات بیان داشته و از آمادگی کامل اداره کل پدافند غیرعامل برای برگزاری دوره های آموزشی در زمینه های مختلف خبر داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر