۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۰۹۷
گروه استان‌ها ـ مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی گفت: در خرداد امسال افزون بر ۱.۵میلیون تن کالا و محصولات تولیدی از گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی صادر شد که نسبت به ماه قبل آن ۲۳ درصد افزایش دارد.
به گزارش پایداری ملی، احمد پورحیدر ظرفیت منطقه پارس جنوبی در تولید و صادرات محصولات تجاری را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: پارس جنوبی بزرگترین مجموعه صنعتی تولیدی کشور است که نقش مهم و تاثیرگذاری در تامین گاز مصرفی و تولید انواع محصولات جانبی و صادراتی دارد.

وی با بیان اینکه خدمات شبانه‌روزی برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و تولیدی در گمرک پارس جنوبی ارائه می‌شود افزود: گمرک منطقه ویژه پارس جنوبی به فناوری و سامانه نوین جامع گمرکی مجهز شده که نقش مهم و تاثیرگذاری در تسریع ارائه خدمات به بازرگانان، تولیدکنندگان و بازرگانان در امر صادرات  و واردات کالاها و انواع محصولات دارد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش صادرات خبر داد و خاطر نشان کرد: در  خرداد ماه امسال افزون بر 1.5 میلیون تن کالا و محصولات تولیدی منطقه پارس جنوبی به ارزش 706.5 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد که نسبت به ماه قبل آن از نظر وزنی 23  درصد و ارزشی 2 درصد افزایش دارد.

پورحیدر، اتیلن گلیکول، بوتان، پروپان، پلی‌استایرن، متانول، سیمان، کود اوره و آمونیاک را از جمله کالاها و محصولات صادراتی از منطقه ویژه پارس جنوبی دانست و افزود: این محصولات به کشورهای هند، موزامبیک، آفریقای جنوبی، ازبکستان، چین، رومانی قرقیزستان، عراق، ترکیه ، ایتالیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

وی، به واردات از طریق گمرک پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: در خرداد ماه امسال بیش از 9 هزار 786 تن کالا به ارزش بیش از 430 میلیون دلار شامل تجهیزات پالایشگاهی، لوازم اتصالات کوره‌ها، شیرآلات گازی، قطعات توربین گازی و  دیگرتجهیزات از طریق گمرک پارس جنوبی وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه این کالاها از کشورهای ایتالیا، آلمان، چین، امارات متحده عربی، اسپانیا و کره جنوبی وارد کشور شده است خاطر نشان کرد: واردات کالاهای یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 16 درصد کاهش و از نظر ارزشی 293 درصد افزایش دارد.

پورحیدر به تراتزیت کالا در این گمرک اشاره کرد و افزود:در ماه گذشته 2 هزار 120 تن ترانزیت خارجی به ارزش 239 میلیون دلار از طریق گمرک پارس جنوبی به کشورهای اندونزی، چین، امارات متحده عربی، آلمان، مالزی، ایتالیا، لهستان، اتریش و کویت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی یک درصد و ارزشی 45 درصد افزایش دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر