۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۵۲۰۶۶
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن در سوریه در حال استقرار نیروهای مزدور به جای نیروهای ارتش آمریکا است.
به گزارش پایداری ملی، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکایی‌ها در حال جایگزین کردن نیروهای خود در سوریه با نیروهای مزدور هستند و تعداد مزدوران واشنگتن در سوریه از ۴۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه در نشست خبری روز چهارشنبه (دیروز) خود در مسکو خبر داد، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در حال خارج کردن برخی از نظامیان خود از شمال سوریه و استقرار نیروهای شرکت‌های نظامی خصوصی و مزدور به جای این نیروهای ارتش است.

ماریا زاخاروا در این نشست خبری همچنین از تشدید تحرکات اخیر آمریکایی‌ها در شمال سوریه خبر داد و به آماری از تعداد نیروهای مزدور واشنگتن ارائه کرد.

این مقام روس گفت: «تعداد پرسنل نیروهای شرکت‌های نظامی خصوصی مستقر در سوریه از ۴۰۰۰ نفر فراتر رفته است. این مساله قابل توجه است که تنها در نیمه دوم ماه ژوئن (از ۲۵ خرداد تا ۹ تیر ۱۳۹۸) ۵۴۰ نفر شامل ۷۰ فرمانده و مربی  وارد این کشور شدند. انتقال مزدوران (به سوریه) با خودروهای ۱۲ تا ۱۶ نفره انجام می‌شود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که مأموریت‌های اصلی نیروهای مزدور اعزامی به سوریه، آموزش نیروهای حامی آمریکا و حفاظت از مراکز نفتی است.

اظهارات این مسئول روس در حالی مطرح شده که پیش از این مقام‌های دولت سوریه بارها اعلام کرده‌اند که از نظر دمشق، حضور نیروهای آمریکایی در سوریه «غیرقانونی» و «اشغالگری» است و آنها باید از این کشور خارج شوند.

از سوی دیگر، روابط آمریکا با برخی گروه‌های کُرد همپیمان ایالات متحده در شمال سوریه و حمایت‌های تسلیحاتی واشنگتن از این گروه‌ها، با انتقاد شدید ترکیه هم مواجه شده و آنکارا بارها از واشنگتن خواسته به حمایت‌هایش از آنها پایان دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر