۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۰۳۷
وزیر خارجه روسیه به یک روزنامه آلمانی گفت، حضور نظامیان این کشور در سوریه بر اساس توافقنامه‌هایی هستند که دامنه زمانی ندارند و هرگونه تغییری در این توافقنامه‌ها بر عهده طرف‌های مربوطه در هر دو کشور است.
به گزارش پایداری ملی، «سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه بار دیگر تأکید کرد که نظامیان این کشور به درخواست دولت قانونی دمشق به سوریه رفته‌اند.

وی به روزنامه آلمانی «راینشه پست» گفت: «قوانین حاکم بر حضور نظامی روسیه در سوریه در پایان سال 2016 وضع شد. توافقنامه‌های مربوط به حضور نظامیان روس در روسیه از نظر زمانی "نامحدود" هستند و اجرای تغییرات در این توافقنامه‌ها از اختیارات طرف‌های دولتی مربوطه در هر دو کشور است.»

لاوروف تأکید کرد، مأموریت اصلی نظامیان روس در سوریه «مقابله با تروریسم» است.

ماه گذشته (خرداد) «الکساندر یفیموف»، سفیر روسیه در دمشق روابط  کشورش با سوریه را «روابط دوستانه راهبردی» طی سال‌های گذشته توصیف کرد.

وی که با خبرگزاری سوری سانا مصاحبه می‌کرد، بر تلاش روسیه در تحقق راه حل دائم برای بحران در سوریه و تسریع آن از راه آغاز فرآیند سیاسی که سوری‌ها با حمایت سازمان ملل و بدون مداخله خارجی آن را تایید کرده و رهبری می‌کنند، تاکید کرد.

در همین ارتباط، در هجدهم ماه جاری (تیرماه) «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه و «سرگئی ورشنین»، معاون وزیر خارجه روسیه و هیات همراه به ایران سفر و با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره‌کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار و گفتگوی سه ساعته، تحولات سوریه از جمله شامل تشکیل کمیته قانون اساسی، کارگروه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان، برگزاری اجلاس آتی «روند آستانه» در شهر نورسلطان در ۱۰ و ۱۱ مرداد و همچنین نشست آتی سران کشورهای ضامن روند آستانه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر