۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۲۰۳۶
امروز نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید با حمایت وزارت صنعت آغاز به کار کرد و پیش از این نیز وزارت علوم نمایشگاه مشابهی با هدف معرفی فرصت‌های تولید داخلی برگزار کرده است که معاون وزیر علوم درباره تفاوت اهداف این نمایشگاه‌ها توضیح می‌دهد.
به گزارش پایداری ملی، اولین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید امروز با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور وزیر علوم آغاز به کار کرد. این نمایشگاه فرصتی برای همکاری تولیدکنندگان داخلی با واحدهای صنعتی و معدنی کشور برای رفع نیازهای صنعت است. 

مسعود برومند در حاشیه جلسه ۱۸۱ شورای عالی عطف در جمع خبرنگاران از امضای تفاهم‌نامه مشترک سه‌جانبه بین وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد و گفت:‌ طی این تفاهم‌نامه هریک از طرفین برای پشتیبانی از تولید علمی، تعهداتی را می‌پذیرند.

وی ادامه داد: به ویژه وزارت علوم دراین تفاهم‌نامه تسهیلات و مشوق‌هایی را برای اعضای هیأت علمی درنظر گرفته است. 

برومند با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف این نمایشگاه، هماهنگی‌هایی با رؤسای پارک‌های علم و فناوری دانشگاه‌ها و مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها انجام شده، گفت: شنبه هفته آینده جلسه‌ای بین مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره تفاوت این نمایشگاه که با حمایت وزارت صنعت برای معرفی نیازمندی‌های صنعت برپا شده با نمایشگاهی که پیش از این با حمایت وزارت علوم برای معرفی نیازهای صنعت برپا شده بود، گفت: این دو نمایشگاه تفاوتی از نظر ماهیت ندارند و هر دو نیازمندی‌های کشور را معرفی می‌کنند، اما نمایشگاه فعلی، نیازمندی‌های حوزه وزارت صنعت را معرفی می‌کند و نمایشگاه قبلی، همه صنایع را شامل می‌شد. 

وی ادامه داد: در مجموع این حرکت که دستگاه‌های اجرایی، نمایشگاه‌هایی برای معرفی نیازمندی‌ها برگزار کنند خوب است و در آینده به سمت ایجاد سامانه بکپارچه عرضه و تقاضا پیش خواهیم رفت که همه تولیدکنندگان و محققان، نیازمندی‌های کشور را به طور مرتب و دائمی ببینند. 

وی همچنین درباره تشابه این اقدام با سامانه تاپ وزارت صنعت، گفت: در آن سامانه از دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای کمک به شرکت‌های و واحدهای صنعتی استفاده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر