۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۲۰۲۲
نایب رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برگزاری نمایشگاهی با هدف اعلام نیازهای واحدهای صنعتی، فرصتی برای نخبگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی ایجاد می‌کند.

به گزارش پایداری ملی، رضا علیزاده - نماینده مردم ورزقان در مجلس - در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار کرد: قبلا تولیدکنندگان محصولات‌شان را در یک نمایشگاه ارائه می‌کردند و به‌دنبال مشتری می‌گشتند؛ این ابتکار خوبی است که نمایشگاهی ترتیب داده شده که واحدهای صنعتی نیازمندی‌های‌شان را در زمینه قطعات، ماشین‌آلات و مواد اولیه اعلام کنند. 

او ادامه داد: این نمایشگاه فرصتی برای نخبگان و تولیدکنندگان ایجاد می‌کند که به‌دنبال تامین نیازهای بخش صنعت باشند. به این ترتیب، راه تولید کوتاه‌تر و مطمئن‌تر می‌شود و به تولید داخلی بها می‌دهیم. 

وی با بیان این‌که در بسیاری از موارد، فرصت‌های خوبی برای تولید در داخل وجود دارد، گفت: درباره خودروسازان جوی ایجاد شد که می‌گفتند آن‌ها خودروها را انبار می‌کنند. در صورتی که هر خودرو به چند قطعه وارداتی نیاز داشت تا تکمیل شود. ما استعدادها و توانمندی‌هایی در داخل داریم که اگر مطمئن شوند کالاها از آن‌ها خریده خواهد شد و حمایت می‌شوند، قطعاتی را که تا امروز وارداتی بودند، در داخل تولید می‌کنند و این فرصتی برای ماست. نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل» دقیقا در همین راستاست، ما از آن استقبال می‌کنیم و امیدواریم استمرار داشته باشد تا استعدادهای داخلی شکوفا شوند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن همچنین تاکید کرد: ما در تولید علم در حوزه‌هایی مانند نانو، بخش هسته‌ای، بخش‌های پزشکی و ... با وجود تحریم‌ها، حرف‌هایی برای گفتن داریم. به این معنا، ما توان و استعداد داریم، اما این توانایی تا حدودی مغفول مانده و به آن توجه نشده است. اگر فرصت مناسبی فراهم کنیم، دانشمندان ما می‌توانند قطعاتی را که در بخش‌های مختلف صنعت و خودرو پیش از این وارد می‌شد، بسازند.

وی افزود: در شرایط فشار و تحریم، یکی از راه‌ها بها دادن به استعدادهای داخلی است. همان‌طور که مقام معظم رهبری در بحث «اقتصاد مقاومتی» فرمودند، اگر از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، می‌توانیم فشار تحریم‌ها را کنترل کنیم. حالا به‌تدریج و البته با تاخیر، در حال طی کردن این مسیر هستیم و شاهدیم که فشارهای روانی آمریکا، در بازار و اقتصاد به‌تدریج کم‌رنگ‌تر می‌شود.

علیزاده با قدردانی از اقدام وزیر صنعت و معدن و معاونان او برای برگزاری چنین نمایشگاهی، گفت: هرقدر نیازهای ما به روش‌های مختلف در داخل کشور تامین شود، نیاز به خارج کمتر می‌شود و خروج ارز نیز کاهش می‌یابد. در این مسیر باید بیشتر از قبل، همه بخش‌ها را تشویق کنیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر