۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۵۱۹۹۰
فرمانده ارشد نظامی آجا:
فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که نیروهای مسلح این کشور با هرگونه تحرکاتی در منطقه مقابله خواهند کرد و پاسخ سختی به دشمن می‌دهند.

به گزارش پایداری ملی، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان اظهار کرد: این قرارگاه بر یگان‌های نزاجا در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران را نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: توان دفاعی ارتش در شرق کشور به ویژه مناطق مرزی دوغارون با نصب تجهیزات و موارد امنیتی که مورد نیاز منطقه بوده بسیار بالا و همچنین از اشرافیت اطلاعاتی خوبی نیز برخوردار است.

وی با اشاره به نظر تیم ارزیابی ستاد کل ناجا که از منطقه بازدید کردند، تصریح کرد: نیروهای ارتش از توان و آمادگی بالایی برخوردار هستند و این مهم در رزمایش‌ها، ماموریت‌ها و بازدیدها به صراحت دیده می‌شود و در هر زمان که نیاز باشد بلافاصله نیروها در کمترین زمان در منطقه حاضر خواهند بود.

آذریان مطرح کرد: اگر امروز ارتش در مرز دوغارون مستقر شده، تنها برای حفظ امنیت پایدار در کشور است هرچند این امنیت برای کشور مقابل هم تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: دشمنان باید بدانند هیچکس توان مقابله با نیروهای مسلح در ایران را ندارد و اگر کسی چنین ادعایی کند با پاسخ سختی روبه‌رو خواهد شد. آمریکا و تمام نیروهای فرامنطقه‌ای می‌دانند که ایران و نیروهای مسلح را نمی‌تواند بار دیگر مورد آزمایش قرار دهند، این نیروها آزموده سال‌های دفاع مقدس هستند.

وی گفت: حضور ارتش در مرزها تدبیر مقام معظم رهبری است و در منطقه‌ای که حوزه استحفاظی این قرارگاه است دو کشور افغانستان و ترکمنستان هم مرز با ایران هستند و این تدبیری بود که بر اساس نیاز عملیاتی رهبر فرزانه انقلاب به امیر فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کردند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور ادامه داد: بر همین اساس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پیاده به متحرک نجومی تغییر یافت و در صورت نیاز در مناطق حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به خودکفایی نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز تمام تجهیزات نظامی بومی است و هیچ وابستگی به کشورهای دیگر نداریم تعامل اطلاعاتی بسیار خوبی در منطقه ایجاد شده هرچند دشمن عملیات روانی انجام می‌دهد اما تمام مرزهای این کشور در کنترل نیروهای مسلح است و تمام تحرکات دشمن را حتی در خارج از مرزها هم رصد می‌کنند.

آذریان افزود: امروز دیگر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، آن ارتش سنتی قبل انقلاب نیست بلکه با سه یگان تخصصی، واکنش سریع و متحرک هجومی علاوه‌بر رصد تحرکات دشمن بر اساس تهدیدات منطقه آن‌ها را در خارج از کشور نیز کنترل می‌کند و اجازه هیچ تحرکی به دشمن را نخواهد داد.

وی گفت: ارتش جمهوری اسلامی برای دفاع از تمامیت ارضی کشور در تمام مناطق مورد نیاز ایران اسلامی مستقر است. قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح عاملی برای پایدار بودن امنیت منطقه به شمار می‌رود و برای هیچ کشوری در منطقه تهدید نخواهد بود مگر آنکه در فکر توطئه باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر