۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۹۶۰
مقام ارشد روسیه در دیدار با یکی از مقام‌های سیاسی حماس بر تداوم کمک رسانی به فلسطین و تحقق آرمان‌های مشروع فلسطینی‌ها تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی، معاون وزارت خارجه روسیه سه شنبه در مسکو با یکی از مقام‌های ارشد حماس دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» بر اساس بیانیه‌ وزارت امور خارجه روسیه، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزارت خارجه روسیه و «موسی ابومرزوق» مقام سیاسی حماس درباره مذاکرات فلسطینی‌ها و (رژیم) اسرائیل به گفت‌‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

روز دوشنبه سفیر فلسطین در روسیه گفت که یک هیات به ریاست موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس برای دیدار و گفت‌وگو با میخائیل بوگدانف وارد مسکو خواهد شد.

«عادل عبدالحافظ نوفال» سفیر فلسطین در روسیه در این زمینه گفت: «این هیات اواخر امشب به مسکو می‌آید و روز سه شنبه، ابومرزوق با بوگدانوف در وزارت خارجه روسیه گفت‌وگو خواهد کرد.»

این در حالی است که بخش مطبوعاتی سفارت فلسطین در مسکو به خبرگزاری تاس گفت، هیچ اطلاعاتی در مورد موضوعات مورد بحث بین مقام ارشد حماس و مقام ارشد دولت روسیه ندارد. 

به گزارش تاس، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که مقام‌های حماس و روسیه در مورد شیوه‌های اتحاد مجدد فلسطینی‌ها و حل مسئله فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، طرف روس در این ملاقات  اعلام آمادگی کرده تا کمک‌های لازم به فلسطین را در راستای تضمین توافق ملی جهت تحقق آرمان‌های مشروع و ایجاد دولت مستقل بر اساس مرزهای سال 1967 تداوم بخشد.

مذاکرات فلسطین و رژیم صهیونیستی آوریل ( فروردین) 2014 پس از آنکه تل آویو از توقف توسعه شهرک‌‌سازی و پذیرش راهکار دو دولتی براساس مرزهای پیش از سال 1967 خودداری کرد، به شکست انجامید.

برخی اخبار نیز از سفر آتی «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش به روسیه حکایت دارد. حماس پیشتر اعلام کرده بود سفر رئیس دفتر سیاسی این جنبش در  آوریل یا مه (فروردین یا اردیبهشت) سال جاری انجام خواهد شد.

«حیدر رشید» سفیر روسیه در رام‌الله سال گذشته از اسماعیل هنیه به طور رسمی دعوت کرد که به مسکو سفر کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر