۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۹۳۳
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با درخواست از شالیزاران برای جدی گرفتن توصیه‌های جهاد کشاورزی گفت: از کشاورزان درخواست دارم به توصیه‌ کارشناسان جاری کشاورزی در موقع مناسب به درمان بیماری ورس یا خوابیدگی ساقه بپردازند.
به گزارش پایداری ملی،  ابراهیم اکبرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیماری‌های ساقه برنج ممکن است برای برنج مشکلاتی ایجاد کند، اظهار کرد: هرسال برای ساقه‌های برنج بیماری‌هایی مانند ورس یا خوابیدگی ساقه‌های برنج ایجاد می‌شود که باید برای حل این بیماری راه‌حل‌هایی اندیشیده شود.

وی با اشاره به میزان شالیزارهای که دچار بیماری ورس شده‌اند، گفت: تاکنون ۲۳ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان  معادل ۱۰ درصد از شالیزارها درگیر بیماری ورس یا خوابیدگی برنج شده‌اند که در تلاشیم این بیماری درمان شود.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه شالیزارهایی که دچار بیماری ورس شده‌اند ممکن است به بیماری‌های دیگر دچار شوند، تصریح کرد: بیشترین مقدار بیماری ورس در شالیزارهای  شهرستان‌های فومن، شفت، لنگرود و فومن بوده که اگر این بیماری درمان نشود ممکن است به بیماری بلاس مبتلا شود.

اکبرزاده با درخواست از شالیزاران برای جدی گرفتن توصیه‌های جهاد کشاورزی گفت: از کشاورزان عزیز درخواست دارم تا به توصیه‌های کارشناسان جاری کشاورزی در زمان مناسب به درمان بیماری ورس یا خوابیدگی ساقه بپردازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر