۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۹۲۰
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: اختلالات ژنتیکی به خاطر ازدواج فامیلی در استانی سنتی مانند سیستان و بلوچستان شایع است.
به گزارش پایداری ملی، محمدرضا سراوانی اظهار داشت: در حال حاضر50 هزار خانوار مستمری بگیر 700هزار نفر دریافت کننده خدمات در سطح استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شیرخوارگاه حضرت علی اصغر (ع) زاهدان تنها شیرخوارگاه سیستان و بلوچستان است که ظرفیت نگهداری 30 نوزاد را دارد ادامه داد: در حال حاضر 22 نوزاد بی سرپرست و بد سرپرست توسط 16 نفر نیرو در این شیرخوارگاه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان حدود 600 نفر ضایعه ی نخاعی، 50 هزار نفر معلول و 900 خانواده 2 معلول یا بیشتر داریم سالیانه حداقل 3 میلیارد تومان تجهیزات کمک توان بخشی شامل سمعک، باطری سمعک، عصا، ساعت مچی ویژه ی نابینایان و ....خریداری می‌شود.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از معلولیت، سازمان بهزیستی برنامه پیشگیرانه دارد با توجه به اینکه اختلالات ژنتیکی به خاطر ازدواج فامیلی  در استانی سنتی مانند سیستان و بلوچستان شایع تر است خوشبختانه امروز قانون اجازه ثبت هیچ ازدواجی را بدون انجام مراحل غربالگری ژنتیک در هیچ محضری نمی‌دهد.

سراوانی عنوان کرد: بحث درمان و سلامت جسمانی کودکان مسئله بسیار حساسی است از این رو می‌توان گفت سیستان وبلوچستان از معدود استان‌هایی است که دارای مراکز ترک اعتیاد کودکان است در مجموع در یک سال ممکن است بیش از 2 هزار نفر معتاد بدون خانواده در مراکز ما بستری شوند و از خدمات ما استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر