۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۱۹۱۳
یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی مشوق‌های زیادی برای برخی از فرماندهان امنیتی عراق در نظر گرفته‌اند تا آنان را جذب کنند.
به گزارش پایداری ملی، کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از تحرکات جدید ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی در عراق خبر داد.

«کریم علیوی» اعلام کرد سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی مشوق‌های زیادی برای برخی از فرماندهان امنیتی عراق ارائه کرده‌اند.

پایگاه خبری «المعلومه» به نقل از علیوی گزارش داد که هدف از پیشنهادهای وسوسه کننده واشنگتن و تل‌آویو، این است که بتوانند این فرماندهان را اجیر کرده تا به سود آنان فعالیت کند.

وی تصریح کرد که «واشنگتن در تلاش است که در فعالیت سرویس‌های امنیتی عراق، اختلال ایجاد و در آن نفوذ کند.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در جریان این اقدامات قرار گرفته است.

علیوی در پایان اظهار داشت که توافق شده است فعالیت تمامی فرماندهان امنیتی، تحت نظارت کمیسیون امنیت و دفاع باشد و همه فرماندهان مجددا ارزیابی شوند.

این اقدامات و حساسیت مسئولان امنیتی عراق به خاطر لو رفتن همکاری «محمود الفلاحی» فرمانده «عملیات الانبار» در ارتش عراق با یک عنصر وابسته به سرویس اطلاعات آمریکا موسوم به «CIA» است.

گردان‌های «حزب الله» عراق که یکی از مهم‌ترین گروه‌های مقاومت حاضر در الحشد الشعبی است، 14 تیر ماه جاری فایل‌هایی صوتی را منتشر کرد که از توطئه الفلاحی علیه گروه‌های مقاومت حکایت داشت.

فایل‌های منتشره از سوی حزب الله از تماس تلفنی و واتساپ بین الفلاحی و یکی از عناصر سرویس اطلاعاتی مرکزی آمریکا که تبعه عراق است، حکایت داشت.

به گفته حزب الله، این فایل، «توطئه وی علیه امنیت و سلامت نیروهای ارتش عراق، نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت» را ثابت می‌کند و نشان می‌دهد که «به خاطر مخابره با سرویس جاسوسی مرکزی آمریکا و موساد اسرائیل، امنیت ملی [عراق] در معرض خطر قرار گرفته است».

حزب الله با بیان اینکه آمریکا در نظام عراق و نهادهای ذیربط، نفوذ کرده است، تصریح کرد که باید برخی از افسران عالی‌رتبه عراقی بازخواست شده و پرونده مسائل امنیتی نیز به دور از مداخلات و دیکته‌ها رسیدگی و نظامیان تروریست آمریکایی و شرکت‌های وابسته به آنان نیز از عراق خارج شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر