۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۸۶۵
در کارگروه پدافند غیرعامل:
سید حسن میرعماد با اشاره به اهمیت پدافند زیستی در بخش کشاورزی افزود: باید در خصوص اقدامات پیشگیرانه در همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی شود.
به گزارش پایداری ملی، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در کارگروه پدافند غیرعامل بر ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه در حوزه غذایی و کشاورزی تأکید وگفت: باید اقدامات پدافندی در حوزه کشاورزی بیش‌ازپیش مورد توجه قرار گرفته و اقدامات پدافندی در حوزه کشاورزی در این استان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت پدافند زیستی در بخش کشاورزی افزود: باید در خصوص اقدامات پیشگیرانه در همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید در بخش‌های مختلف این حوزه به موضوعات پدافندی توجه ویژه داشت گفت: انتظار می‌رود بخش تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و همچنین تعاون روستایی استان تلاش کنند تا بذر موردنیاز بهره‌برداران در داخل استان تهیه شود و در صورت نیاز واردات بذر از خارج استان باید این امر زیر نظر کمیته فنی بذر صورت گیرد تا در این زمینه مشکلی ایجاد نشود.

وی برضرورت تهیه اطلاعات جامع از انبار‌های مرتبط با کالا‌های استراتژیک و انبار‌های حاوی کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی که احتمال تهدید آن وجود دارد تأکید کرد و با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آفات و بیماری‌هایی که وارد استان می‌شود از طریق نهال آلوده، غیربهداشتی و بدون لیبل و مجوز است گفت: باید تلاش شود تا نهال بدون مجوز و کد بهداشتی وارد استان نشود تا در زمینهٔ آفات و بیماری‌های محصولات باغی مشکلی ایجاد نشود.

میرعماد با بیان اینکه باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی یکی از دغدغه‌های بزرگ مصرف‌کنندگان این بخش است از دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواست تا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی ۱۰ محصول کشاورزی و دامی تولیدی در این استان را از نظر سموم شیمیایی بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان با مشکل زیادی درزمینهٔ سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی مواجه نیستیم افزود: باید مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تلاش کند تا با آموزش لازم به بهره‌برداران میزان سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی را به کمترین حد ممکن برساند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر