۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۵۱۸۳
سردار سلامی در همایش «سوریه سنگر مقاومت»:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش سوریه سنگر مقاومت گفت: ملت و نظام سوریه از سرزمین خود که سنگر مقاومت است شرافتمندانه دفاع می‌کند و سرزمین خود را به گورستان متجاوزان تبدیل خواهد کرد.
سردار سلامی در همایش سوریه سنگر مقاومت که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، در خصوص جنگ احتمالی آینده میان آمریکا و سوریه اظهار داشت: امروز در آستانه نقطه عطف و راهبردی در سرنوشت منطقه و جهان اسلام قرار داریم به طوری که احتمال وقوع واقعه‌ای سنگین با پیامدهای سنگین و زمانی وسیع وجود دارد.
 
وی افزود: التهابی روانی و سیاسی تحت سیاست و استراتژی نظام سلطه و استکبار با مدیریت آمریکا به وجود آمده و آن چه که امروز شاهد آن هستیم حاصل تراکم شکست های آمریکا و متحدان منطقه ای و غربی او در اعمال استراتژی های سه دهه گذشته است. 

اسلام، انرژِی، ژئوپولتیک و امنیت رژیم صهیونیستی؛ 4محور شکست آمریکا در منطقه
 
جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص اهمیت های منطقه برای آمریکا اظهار داشت: منطقه خاورمیانه یا جهان اسلام و به عبارتی دقیقتر منطقه غرب آسیا دارای 4 موضوع کلیدی شامل اسلام، انرژِی، ژئوپولتیک و امنیت نظام های وابسته به آمریکا بالاخص رژیم صهیونیستی است.  
 
سردار سلامی افزود: این 4 موضوع پیکره بندی راهبردهای آمریکا در منطقه را شکل داده و شکست های استراتژیک آمریکا حول این 4 محور عامل تغییر سیاست آمریکا در جهان اسلام شده است.
 
وی در خصوص هدف آمریکا از تغییر سیاست ها تاکید کرد: پیدایش خاورمیانه جدید و بزرگتر به مفهوم نوسازی سیاسی خاورمیانه و با تغییر نظام های نامطلوب از دید آمریکا در منطقه و هم سوسازی کلیه نظام های منطقه با منافع آمریکا صورت گرفته است.
 
جانشین کل سپاه ادامه داد: غرب آسیا سکوی پرتاب کلیه کشورها برای رسیدن به سلطه در جهان است و هیچ کشوری بدون تسلط بر این منطقه نخواهد توانست برجهان تسلط یابد.

سلطه بر نفت منطقه و جهان از اهداف آمریکاست
 
وی تصریح کرد: استراتژی تسلط آمریکا بر نفت منطقه برای تسلط بر انرژی سایر مناطق جهان از اهداف آمریکا بوده و همین موضوع اهمیتی ژئوپولتیک برای منطقه خاورمیانه ایجاد کرده است.  
 
سردار سلامی افزود: آمریکایی ها به دنبال جایگزینی اسلام آمریکایی با اسلام ناب و انقلابی بوده به طوری که قصد دارند مزیت ها و قدرت بسیج انرژی‌های مسلمانان که ناشی از اسلام انقلابی است را متناسب با نیازها و اولویت های خود تغییر دهند.  
 
وی ادامه داد: ارزش های ژئوپولتیک و ژئواستراتژیک در کنار وجود نفت و فرهنگ اسلامی در منطقه ای که رژیم صهیونیستی کاملا در آن محو و مهار شده آمریکایی ها را بر آن داشت تا برای دهه های متمادی اهداف و منافع خود را در منطقه تعریف کند.  
 
جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: برخلاف تمامی تلاش های آمریکا امروز جبهه مقاومت شعاع تاثیر این کشور را در منطقه تنگ کرده و موج بیداری اسلامی واقعیتی است که در برابر سناریوهای آمریکا ایستاده است.  
 
وی افزود: تقابلی میان مردم منطقه که از سیاست های توسعه طلبانه آمریکا آگاه شده اند از یک سو و مقاومت سنگینی از طرف آمریکا برای حفظ منافع قبلی خود ایجاد شده که تحولات امروز منطقه را شکل داده است.
 
سردار سلامی تصریح کرد: آمریکا از تلاش های خود در منطقه دستاوردی جز شکست نداشته و مداخله نظامی آن ها در عراق و افغانستان برخلاف انتظار آن ها برای سالیان دراز به طول انجامید.  
 
جمهوری اسلامی  با تکیه بر تجربه به سلطه‌گران اخطار می‌دهد/سلطه‌گران به عبرت‌های تاریخی توجه نکنند گرفتار تلخی‌های آن خواهند شد

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با تکیه بر تجربه های روشن خود اخطار می دهد که اگر سلطه گران عبرت ها و درس های تاریخی توجه نکنند گرفتار تلخی های آن خواهند شد.  
 
سردار سلامی تاکید کرد: انبساط پذیری بحران در این منطقه بسیار بالاست و منطقه به مثابه باتلاقی است که هر قدرتی از جمله آمریکا هر چه بیشتر در آن دست و پا بزند بیشتر در آن فرو خواهد رفت.

جانشین فرماندهی کل سپاه با اشاره به این که برای انسان ها زمان آزمون و خطا گذشته است اظهار داشت: بحران اقتصادی که آمریکا را فراگرفته است ناشی از انتخاب گزینه نظامی برای پیشبرد اهداف سیاسی است.  
 
سردار سلامی با اشاره به شکست آمریکا در عراق افزود: آمریکایی ها هرگز نتوانست در عراق توفیقات نظامی خود را به زبان سیاسی ترجمه کنند.
 
با مداخلات نظامی در منطقه نمی‌توان به توفیقات سیاسی دست یافت

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که در منطقه خاورمیانه نمی شود با مداخلات نظامی در عرصه سیاسی به توفیق دست یافت.
 
جانشین فرماندهی کل سپاه با تحسین برانگیز خواندن مقاومت مردم ونظام سوریه بیان داشت: ملت سوریه طی 5 دهه گذشته در خط مقدم مقابله با رژیه صهیونیستی بوده و لذا با مفهوم مقاومت آشناست بنابراین چشم انداز مقاومت در سوریه بسیار روشن است.  
 
سردار سلامی در پایان خاطر نشان کرد: ملت و نظام سوریه از خود شرافتمدانه دفاع می کند و تاریخ نشان داده هر ملتی که شرافتمدانه از خود دفاع کند سرزمین خود را به گورستان متجاوزان تبدیل می کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر