۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۸۱۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل در جهاد کشاورزی گفت: اقدامات پدافندی در حوزه کشاورزی در این استان اجرایی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، سیدحسن میرعماد ظهر امروز در کارگروه پدافند غیرعامل بر ضرورت توجه به اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد و گفت: باید اقدامات پدافندی در حوزه کشاورزی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پدافند زیستی در بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است گفت: باید اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه باید در بخش‌های مختلف این حوزه به موضوعات پدافندی توجه ویژه داشت گفت: تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و همچنین تعاون روستایی استان باید تلاش کنند تا بذر موردنیاز بهره‌برداران در داخل استان تهیه شود و در صورت نیاز واردات بذر از خارج استان باید این امر زیر نظر کمیته فنی بذر صورت گیرد تا در این زمینه مشکلی ایجاد نشود.

میرعماد بر ضرورت تهیه اطلاعات جامع از انبارهای مرتبط با کالاهای استراتژیک و انبارهای حاوی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی که احتمال تهدید آن وجود دارد تأکید کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از آفات و بیماری‌هایی که وارد استان می‌شود از طریق نهال آلوده، غیربهداشتی و بدون لیبل و مجوز است گفت: باید تلاش شود تا نهال بدون مجوز و کد بهداشتی وارد استان نشود تا درزمینه آفات و بیماری‌های محصولات باغی مشکلی ایجاد نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبدأ برخی از بیماری‌ها و آفات به خاطر انتقال بذر و نهال آلوده است خاطرنشان کرد: باید با اقدامات پیشگیرانه مانع انتقال بیماری و آفات به استان شویم.

میرعماد با بیان اینکه باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی یکی از دغدغه‌های بزرگ مصرف‌کنندگان این بخش است از دانشگاه علوم پزشکی سمنان خواست تا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی 10 محصول کشاورزی و دامی تولیدی در این استان را ازنظر سموم شیمیایی بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در استان سمنان با مشکل زیادی در زمینه سموم باقی‌مانده در محصولات کشاورزی مواجه نیستیم افزود: باید مدیریت ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تلاش کند تا با آموزش لازم به بهره‌برداران میزان سموم باقیمانده در محصولات کشاورزی را به کمترین حد ممکن برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت برگزاری مانور در حوزه پدافند غیرعامل گفت: ادارات تابعه سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان باهدف ایجاد آمادگی در برابر حوادث غیرمترقبه و بر اساس نیاز مانور برگزار کنند.

میرعماد برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل را امری مهم دانست و گفت: باید با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزش‌های لازم در حوزه پدافند غیرعامل ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر