۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۹۷
روزنامه ساندی تایمز گزارش داد، پلیس انگلیس فردی را که مظنون به افشای یادداشت‌های محرمانه سفیر این کشور در آمریکا است، شناسایی کرده است.

به گزارش پایداری ملی، به نوشته روزنامه ساندی‌تایمز، منابع آگاه در دولت انگلیس که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گفته‌اند که در ارتباط با پرونده افشای یادداشت‌های محرمانه کیم داروک، سفیر مستعفی انگلیس در آمریکا، فرد مظنون به انجام این افشاگری شناسایی شده است.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب این احتمال که این افشاگری در نتیجه نفوذ رایانه‌ای توسط یک دولت خارجی صورت گرفته، رد می‌شود.

یک مقام دولت انگلیس با اشاره به بررسی‌های پلیس، تصریح کرد: آنها معتقدند می‌دانند چه کسی اطلاعات را افشا کرده است. اکنون زمان مستندسازی پرونده برای طرح در دادگاه است. این کار توسط کسی صورت گرفته که به فایل‌های گذشته دسترسی داشته است.

پلیس انگلیس پیش‌تر اعلام کرد که تحقیقات در خصوص پرونده افشای یادداشت‌های محرمانه سفیر این کشور در آمریکا را آغاز شده است؛ این سفیر چند روز پیش از سمت خود استعفا داد.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به یادداشت‌های محرمانه کیم داروک، سفیر انگیس در آمریکا، وی را «آدمی بسیار احم ق» نامید، او از سمت خود استعفا کرد.

داروک طی این یادداشت‌ها که از طریق روزنامه دیلی میل افشا شد، دولت ترامپ را بی‌منطق و بی‌کفایت خطاب کرده بود.

طبق اعلام پلیس لندن، تحقیقات این مرکز در بخش «ضدتروریست» پلیس صورت می‌گیرد؛ این بخش مسئول تحقیق در خصوص پرونده‌های قانون‌شکنی «اسرار رده بالا» در بریتانیا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر