۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۷۹۲
معاون وزیر خارجه سوریه به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نسبت قرار گرفتن در مقابل سوریه هشدار داد و گفت، این موضع‌گیری در حمایت از اسرائیل و تضعیف منطقه خواهد بود. وی همچنین تاکید کرد، مسؤولان این کشورها هرگز از عواقب چنین وضعیتی دور نخواهند بود.
به گزارش پایداری ملی، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در هشداری به کشورهای اروپایی تاکید کرد: به کسانی که اکنون در فکر اعزام نیروهای جدید به سوریه هستند تاکید می‌کنم که در اشتباهند. آنها نیروهایشان را قربانی می‌کنند و بدون هیچ توجیهی که مانع از خونریزی در سوریه شوند، نیرو می‌فرستند.

وی خاطرنشان کرد: این اعزام نیرو چه معنی برای این کشورها جز اطلاعات از دولت آمریکا و تمایلات اسرائیلی می‌تواند داشته باشد، از این رو از این کشورها می‌خواهیم به نابودی سوریه ادامه ندهند و جان سربازان و نظامیان‌شان را حفظ کنند.

مقداد همچنین در گفت‌وگو با شبکه المنار اظهار کرد: تجارب همواره در میدان در سوریه و برخی مناطق لبنان ثابت کرده‌اند همچنین حملات غرب علیه ایران و توطئه آمریکایی و مقاصد هیستریکی که ما هر روز علیه انقلاب اسلامی ایران می‌شنویم همگی ثابت کرده‌اند محور مقاومت پایدار است و مقابله با یک دشمن یعنی دشمن اسرائیلی است که پشت تمام اقدامات تروریستی که در سوریه رخ می‌دهند، قرار دارد.

وی افزود: تاریخ ثابت خواهد کرد که اسرائیل پشت هر اقدام تروریستی با هدف نابودی دستاوردهای سوریه و نقش آن در منطقه است.

مقداد خاطرنشان کرد: کسانی که در این جنگ علیه سوریه ایستاده‌اند همان کسانی هستند که در کنار اسرائیل قرار گرفته و اهدافشان نابودی و تضعیف منطقه است منظورم کسانی است که در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تصور می‌کنند از این فضا دور و کنار هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد، این امت تنها در یک صورت آینده خواهد داشت آن پیوستن به محور مقاومت است زیرا این محور، محور شرافت و عزت و پیروزی است هیچ‌کس نباید در پیوستن و حمایت از این محور تردید کند.

وی افزود: ما از هر حمایتی به جز حمایتی که برخی با سخاوت از آمریکایی‌ها می‌کنند تا به سوریه حمله کند تا اسرائیل به لبنان دست به تجاوز بزند و کشورهای ما را یکی پس از دیگری ویران کند، استقبال می‌کنیم.

این مقام سوری گریزی هم به روند سیاسی ویژه کشورش و حل بحران سوریه زدو گفت، ۱۳ نشست که طی سال‌های گذشته برگزار شده همگی گامی پیشرو بوده‌اند. ما در نشست آتی نورسلطان (آستانه سابق) به طور عملی به بررسی ارزیابی دمشق از تحولات مرحله گذشته من جمله آتش‌بس در ادلب خواهیم پرداخت.

به گفته این مقام سوریه، در نتیجه جرایم دولت ترکیه (رئیس‌جمهوری این کشور) در حق ملت سوریه و حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی در راس آن جبهه النصره هیچ تحول مثبتی رخ نداده است.

وی ادامه داد: باید این مسائل بررسی شوند زیرا جایز نیست خون سوری از سوی گروه‌هایی ریخته و هدر شود که هیچ معنی برایشان جز گرفتن انتقام شکست‌شان در به زانو درآوردن سوریه ندارد این هرگز محقق نمی‌شود حتی اگر بهای آن آخرین کودک سوری باشد.

مقداد در خاتمه گفت: آنها باید از مسیر خود بازگردند به جای اینکه در امکانات خودشان در مناطقی که هیچ منفعتی برایشان نیست، افراط کنند دوره‌های استعماری و سلطه جویی سرآمده و باید بدانند ملت سوریه و دیگر ملت‌های منطقه آزاد هستند و محور مقاومت هرگز آن را نمی‌پذیرند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر