۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۴۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: میانگین خاموشی برق در یزد ۱۳ برابر از میانگین کشوری پایین‌تر است و یزد کمترین خاموشی در کشور را دارد.
به گزارش پایداری ملی، آرش نواب صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه 53 درصد مصرف برق استان یزد در حوزه صنعت است اظهار داشت: این موضوع نشان دهنده این است که انرژی در استان یزد عمدتا تبدیل به صنعت می‌شود و از نظر وزارت نیرو یزد یک استان صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: میزان خاموشی برق در استان یزد به ازای هر مشترک در سال معادل 68 دقیقه است که این میزان در میانگین کشوری 880 دقیقه ثبت شده و یزد رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد خاطرنشان کرد: درصد تلفات شبکه برق استان یزد هم شش و یک دهم درصد بوده که میانگین کشوری آن هم 10 و سه دهم درصد است و یزد در این حوزه هم رتبه نخست کشور را دارد.

نواب عنوان کرد: درصد مشترکین صنعتی در استان یزد 54 درصد و در کشور 33 و چهار درصد است و در این زمینه هم در کشور اول است.

وی خاطرنشان کرد: رضد وضعیت و کنترل بار مشترکین طرف قرارداد با شرکت در طرح‌های ذخیره عملیاتی، رصد و کنترل بار مشترکین صنعتی استان و تعیین میزان همکاری آنها در کاهش لحظه‌ای بار شرکت توزیع، کنترل بار فیدر‌های کشاورزی با استفاده از تجهیزات اتوماسیون شده و ارائه برنامه زمان‌بندی روزانه مدیریت بار و اطلاع‌رسانی به مشترکین حساس صنعتی به صورت تماس تلفانی و ارسال پیامک را از جمله اقدامات در حال انجام جهت مدیریت بار شبکه توزیع برق استان یزد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با بیان اینکه مجموع مگاوات مصرفی کل صنایع استان یزد 315 مگاوات است اظهار داشت: طبق آنچه انتظار می‌رود، باید بین ساعت‌های 10 تا 16 بتوانیم 60 درصد از مصرف را کاهش دهیم و توقع کنترل 189 مگاوات آن وجود دارد.

نواب در ارتباط با فرآیند مدیریت و کنترل بار صنایع استان در تابستان امسال گفت: اعلام کاهش بار به صنایع و کارخانه‌جات به صورت روزانه توسط امورها و نواحی و کنترل و رصد بار فیدرهای مربوط به صنایع مورد نظر به صورت لحظه‌ای توسط مرکز کنترل از نختسین اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی به امور جهت پیگیری مجدد کاهش بار به صنعت مورد نظر و همچنین رصد مجدد بار و اتخاذ تصمیمات مدیریتی در صورت عدم همکاری کارخانه مورد نظر توسط مرکز کنترل هم از دیگر اقداماتی است که در این حوزه انجام می‌شود تا بتوان مدیریت کامل را برطرف کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از کنترل بار فیدرهای کشاورزی با استفاده از تجهیزات اتوماسیون خبر داد و عنوان کرد: عقد تفاهم نامه با پژوهشگاه نیرو در خصوص تعویض، ارتقا و بهینه‌سازی موتورهای با راندمان بالا در کولرهای آبی از جمله اقدامات دیگری است که در راستای کاهش مصرف برق در استان انجام شده است.

نواب به هفته مدیریت مصرف برق اشاره کرد و با بیان اینکه این هفته از امروز 22 تیر آغاز و تا جمعه28 تیرماه ادامه دارد گفت: نشست اصحاب رسانه، برگزاری جلسه با مدیران ارشد خانه اصناف و تبادل تفاهم نامه همکاری و برگزاری کنفرانس تجارب برتر مدیریت مصرف برق از جمله اقداماتی است که برای این هفته در نظر گرفته شده است.

وی استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش نمودن لامپ‌های اضافه، تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای 24 درجه، نصب سایبان و استفاده از دور کند کولر‌های آبی که کاهش 50 درصدی برق مصرفی را به دنبال دارد، جابجایی زمان استفاده از وسایل پر مصرف برقی مثل اتو، ماشین لباسشویی و جاروبرقی به ساعات غیر از اوج مصرف و روزهای تعطیل و استفاده از لامپ‌های کم مصرف و ال‌ای‌دی را از جمله راهکارهای ساده مدیریت مصرف برق دانست که توسط همه بخش‌های جامعه امکان پذیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ارتباط با ساعات اوج مصرف گفت: در تابستان دو پیک ظهر و شب را داریم که پیک ظهر از ساعت 12 تا ساعت 16 و ساعت 20 الی 24 هم پیک شب است.

نواب به حذف قبوض کاغذی اشاره کرد و گفت: از اول مرداد ماه در شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد و همچنین از ابتدای مهر ماه در کل استان یزد قبوض کاغذی حذف می‌شوند تا در میزان کاغذ مصرفی در استان صرفه جویی قابل توجهی انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر