۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۳۰
مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: آیین‌نامه مصون‌سازی زیرساخت‌های اداری سمنان برای مقابله با تهدیدهای سایبری ابلاغ شد.
به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی روز شنبه افزود: مصون سازی زیرساخت های استان سمنان در مقابل تهدید های سایبری از اولویت های مهم پدافند غیرعامل است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش تهدیدها، باید تمامی دستگاه ها و سازمان های مستقر در استان سمنان، با توجه به الزام های پدافند غیرعامل، نسبت به مصون سازی زیرساخت ها و اماکن حساس، مهم و قابل حفاظت در مقابله با انواع تهدیدها سایبری اقدام کنند.

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان تصریح کرد: رویکردهای الزامی برای ایمن سازی و حفاظتی بخش فناوری و اطلاعات در دستگاه ها، فرمانداری ها و شهرداری ها ابلاغ شده است.

کارخایی تصریح کرد: هدف اصلی پدافند غیرعامل درکشور مصون سازی، کاهش آسیب‌پذیری، پایداری و استمرار فعالیت ها و خدمت‌رسانی به مردم است.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت و مراکز اداری در جامعه دارای اهمیت زیادی است و زیرساخت های حساس و قابل حفاظت پایه های اصلی ارائه خدمات به مردم محسوب می شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: از لحاظ پدافند غیرعامل، زیرساخت های انرژی مانند برق، آب، گاز، مخابرات، ارتباطات و زیرساخت های خدمات رسان در بخش اقتصادی، بانکی، راه ها و حمل ونقل، سوخت رسانی، منابع و ذخایر حیاتی جامعه بسیار مهم بوده و باید در مقابل تهدیدهای سایبری مصون سازی شود.

تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل در زمان حاضر در سه گروه تهدیدهای فنی، زیستی و سایبری تقسیم‌بندی می‌شود که متناسب با هر سه حوزه، مبانی و اصولی پیشگیرانه برای در امان بودن بخش های حیاتی کشور مانند دستگاه های اجرایی خدمات رسان در بخش های آب و برق، ایمن سازی ساخت و سازها و مراکز درمانی مانند بیمارستانها، تعریف شده که در طول سال های اخیر در دل قوانین و مقررات گنجانده شده و در زمان حاضر به رعایت آن از سوی نهادهای نظارتی و اجرایی وابسته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر