۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۱۷۲۸
وزیر کشور:
رحمانی فضلی:تلاش ما این است که امر امنیت در مناطق مرزی را به صورت پایدار ببینیم و بیشتر بر روی پدافند غیرعامل تکیه می کنیم.
به گزارش پایداری ملی،دکتر رحمانی فضلی با بیان این مطلب اظهار داشت : موضوع امنیت در کشور ما در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد هم در غرب کشور استقرار نیرو هامون جهت کنترل همه مرز وجود دارد و هم تبادل و همکاری های مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه و عراق داریم.
وی با بیان اینکه مناطق غربی جزء مهم ترین مناطق کشور محسوب می شود،تصریح کرد: در برخی موارد عبورهای غیرقانونی صورت میگیرد که تحت رصد نیروهای ما هستند و تا جایی که لازم باشد طبق قوانین بازدارندگی در کشور همجوار مرز و با همکاری یکدیگر کار خود را انجام می دهیم.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در منطقه شرق نیز  استقرار نیروها کاملتر شده  است و امسال شورای عالی امنیت ملی و ستاد مرزی  ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار به ایجاد تاسیسات و تجهیزات جهت کنترل مناطق مرزی اختصاص داده است.

وی ادامه‌داد:  سالی ۱۰۰ میلیون دلار اختصاص پیدا می‌کند به خصوص در مناطق جنوب شرقی که حساس تر است  هزینه خواهیم کرد.

وزیر کشور افزود: سایر مناطق ما مناطق مرزی دریایی است و این ماموریت از سوی شورای عالی امنیت ملی به سپاه پاسداران داده شده است که وارد موضوعات و مسایل حتی قاچاق کالا ، ارز و مواد مخدر در مناطق دریایی بشوند و قدرت کنترل آن با همکاری بین نیروی انتظامی برقرار می شود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در مناطق شمالی هم ما مشکل خاصی نداریم و روابط ما با کشورهای همسایه بسیار خوب است به طوری که امن ترین مناطق ما در عرض شمالی کشور است.

وی افزود:  تلاش ما این است که امر امنیت در مناطق مرزی را به صورت پایدار ببینیم و بیشتر بر روی پدافند غیرعامل تکیه می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای توسعه شرق و غرب کشور کارگروه ویژه مرز دارد که اصلی ترین کارش افزایش تولید، ایجاد امکانات و تجهیزات و زیرساختی در مناطق مرزی است که در وزارت کشور بر روی این مساله اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته است.

رحمانی فضلی افزود: کارگروه مذکور متشکل از تمام دستگاه‌های اجرایی کشور است که با همکاری خوب استاندار خراسان شمالی و نمایندگان مجلس توانستیم این استان را در کارگروه ویژه توسعه شرق و غرب قرار دهیم که قطعاً هم در بحث توسعه و زیرساخت ها و تجهیزات و منابع موثر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر