۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۱۷۲۰
سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران گفت: در دهه کرامت امسال ۱۶۰ جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا شد و بنا داریم در مجموع امسال هزار جهیزیه به زوج‌ها اهدا کنیم.
به گزارش پایداری ملی، اولین جلسه هیأت خدام‌الرضا (ع) با حضور خادمیاران رضوی استان تهران عصر جمعه بیست و یکم تیرماه در آستان مقدس شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

 بر اساس این گزارش، پرویز سروری، سرپرست نمایندگی آستان قدس رضوی در تهران در این جلسه اظهار داشت: نزدیک به ۳۰ هزار نفر از استان تهران در قالب خادمیاران رضوی ثبت نام کرده‌اند که ضروری است جلساتی به صورت ماهانه برای هم‌افزایی و برنامه‌ریزی در خصوص فعالیت‌های آن‌ها صورت گیرد.

وی با طرح این سوال که چگونه می‌توان رضایت امام رضا (ع) را به‌دست آورد، افزود: در روایتی مطرح شده است که فردی نزد امام‌صادق (ع) آمد و عرضه داشت، فرماندار اهواز که از دوستداران اهل‌بیت (ع) است بر من سخت‌گیری می‌کند و مالیات بسیاری از من مطالبه می‌کند. من را کمک کنید، امام (ع) نیز نامه‌ای خطاب به فرماندار اهواز نوشتند و در آن فرمودند برادرت را راضی کن تا خدا نیز از تو راضی باشد. این فرد نامه امام را به فرماندار رساند و زمانی که فرماندار نامه را دید، گفت مالیات یک سال تو را خودم خواهم داد. فرشی را نیز که روی آن، نامه امام را به دستم رساندی به تو تقدیم خواهم کرد. این فرد بسیار خوشحال شد و نزد امام بازگشت و ماجرا را برای وی شرح داد و هر زمان که اشاره‌ای به خدمات فرماندار به خود می‌کرد، امام لبخند رضایت بر لبانش می‌نشست تا اینکه فرد سوال کرد از رفتار این فرد خوشحال شدید؟ امام پاسخ دادند: هم من خوشحال شدم، هم رسول خدا (ع) و در نهایت موجب خوشحالی خداوند شد.

 سروری با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان بالاترین سطح رضایتمندی امام را از محبان فراهم خواهد کرد تصریح کرد: در دهه کرامت امسال ۱۶۰ جهیزیه به زوج‌های نیازمند اهدا شد و بنا داریم در مجموع امسال هزار جهیزیه به زوج‌ها اهدا کنیم.

سرپرست دفتر استان تهران آستان قدس رضوی اضافه کرد: سال گذشته این مجموعه، ۵۰۰ جهیزیه به زوج های نیازمند اهدا کرده است.

وی با اشاره به هدف از راه‌اندازی هیأت خدام الرضا گفت: این هیأت و نشست برای ایجاد حلقه‌های فرهنگی و تعاملات سازنده‌تر با خادمیاران رضوی تشکیل شده است و بنا داریم به صورت ماهانه نشست‌هایی را برگزار کنیم و اهداف و برنامه‌های پیش روی را با خادمیاران در میان بگذاریم و همفکری و هم افزایی در اجرای برنامه‌ها داشته باشیم.

آغاز برنامه‌ریزی‌ها برای خدمت رسانی آستان قدس رضوی در اربعین حسینی

مهدی اقراریان معاون فرهنگی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی استان تهران و مسئول هیات خدام‌الرضا (ع) نیز در این نشست اظهار داشت: اولین نشست هیأت در آستان مقدس شیخ صدوق که افتخار خادمی امام رضا (ع) را داشت، برگزار می‌شود که از وی کتاب عیون اخبار الرضا به یادگار مانده است.

 وی اضافه کرد: دفتر آستان قدس رضوی در استان تهران از هم‌اکنون برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در حال برنامه‌ریزی است که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت خادمیاران رضوی در زمینه ارائه خدمت به زائران حرم حسینی بهره ببریم.

اقراریان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی هیأت خدام‌الرضا کمک به نیازمندان و دستگیری از آنان است که امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت خادمیاران این هدف محقق شود.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر