۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۱۶۹۶
استفاده از برنامه آفیس 365 در مدارس ایالت هسه آلمان به علت نگرانی از نقض حریم شخصی کاربران ممنوع اعلام شد.

به گزارش پایداری ملی، استفاده از برنامه آفیس 365 در مدارس ایالت هسه آلمان به علت نگرانی از نقض حریم شخصی کاربران ممنوع اعلام شد.کمیسیونر حفاظت از داده های این ایالت اعلام کرده که استفاده از این پلاتفورم کلود برای دسترسی به برنامه اداری آفیس ممنوع است. علت این مساله آن است که پیکربندی برنامه مذکور به گونه ای است که امکان دسترسی مقامات آمریکایی را به اطلاعات شخصی دانش آموزان و معلمان فراهم می آورد.

تصمیم گیری یادشده نشانه دیگری از نگرانی مقامات اروپایی در مورد نقض حریم شخصی شهروندان این قاره و نگرانی آنها در مورد عملکرد دولت آمریکا در حوزه سیاست خارجی و احتمال سواستفاده این دولت از اطلاعاتی است که شرکت های آمریکایی از دیگر کشورها جمع آوری می کنند.

 

در حال حاضر در مورد اینکه آیا مدارس المانی باید از نرم افزارهای تولیدی مایکروسافت استفاده کنند یا خیر اختلاف نظر وجود دارد. پیش از این مقامات هلندی اعلام کرده بودند که آفیس 365 و برخی برنامه های دیگر تولیدی شرکت های آمریکایی تقریبا تمامی داده های کاربران را به آمریکا منتقل می کنند.

پیش از این آلمان از انتقال اطلاعات کاربران ویندوز در این کشور به آمریکا هم اظهار نگرانی کرده بود و مایکروسافت برای رفع نگرانی های موجود مجبور به سرمایه گذاری چند میلیون دلاری در آلمان برای ارائه خدمات کلود شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر