۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۱۶۷۱
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با عدنان محمود، سفیر سوریه گفت: تجمع عناصر تروریستی در بخش کوچکی از سوریه و حمایت‌های پنهان و آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی از آنها اقدامی غیر سازنده و در تعارض با امنیت منطقه‌ای است.
به گزارش پایداری ملی، عدنان محمود سفیر سوریه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: سوریه در مسیر تقویت امنیت پایدار و حفظ تمامیت ارضی به خوبی عمل کرده است و جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از سوریه تا دستیابی منطقه به صلح و امنیت و ایجاد ثبات پایدار در این کشور ادامه خواهد داد.

وی همچنین افزود: امیدواریم هر چه زودتر سفرهای سیاحتی و زیارتی اتباع دو کشور از سر گرفته شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به افزایش درگیری‌ها در ادلب، بیان داشت: تجمع عناصر تروریستی در بخش کوچکی از سوریه و حمایت های پنهان و آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی از آنها اقدامی غیر سازنده و در تعارض با امنیت منطقه‌ای است.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، تحولات به وقوع پیوسته در منطقه را به نفع ایران، سوریه و جبهه مقاومت دانست و از تلاش های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در کشورش و منطقه قدردانی نمود.

 سفیر سوریه در ادامه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ظالمانه آمریکا بر کشورش، اظهار داشت: موضع گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحریم‌ها بیانگر ثبات و اقتدار آن است.

وی همچنین اقدامات و مواضع نامتقارن کشورهای اروپایی به ویژه پس از توقیف کشتی نفتکش ایرانی در جبل الطارق  را سبب بی اعتمادی  سایر کشورها به آنها دانست.

عدنان محمود در پایان افزایش روابط و همکاری های دو جانبه و ایجاد شیوه های نوین همکاری های اقتصادی بین دو کشور را برای مبارزه با جنگ اقتصادی موجود ضروری خواند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر