۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۱۶۶۲
نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 64 درصد از کهنه‌سربازان آمریکایی و کشورهای دیگر معتقدند که جنگ آمریکا در دو کشور عراق و افغانستان یک اشتباه فاجعه‌بار بود.
به گزارش پایداری ملی، طبق نتایج نظرسنجی‌ مؤسسه «پیو» که روز گذشته (چهارشنبه) منتشر شد، نه تنها اکثر کهنه‌سربازان آمریکایی بلکه اکثر کهنه‌سربازانی که در تهاجمات آمریکا در غرب آسیا مشارکت داشتند، معتقدند که جنگ‌های آمریکا در افغانستان و عراق یک اشتباه فاجعه‌بار بوده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «مادرجونز» گزارش کرد، نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که 64 درصد از یکهزار و 284 کهنه‌سربازی که در این بررسی مشارکت کردند، تأکید داشتند که حمله به عراق، ارزش جنگیدن نداشت. 

از طرف دیگر، 58 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تأکید داشتند که جنگ 17 ساله آمریکا در افغانستان یک اتلاف وقت بوده است.

«روت ایگلنیک« و «کیم پارکر» محققان مؤسسه نظرسنجی پیو در گزارش خود نوشتند:«کهنه‌سربازانی که در جنگ عراق یا افغانستان حضور داشتند، بیشتر از کهنه‌سربازانی که در این جنگ‌ها حضور نداشتند، حامی این دو جنگ نیستند».

طبق این تحقیقات، بعد از آنکه در مارس 2003، 73 درصد از آمریکایی‌ها، تصمیم «جرج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور وقت آمریکا برای حمله به عراق را مورد تأیید قرار دادند، حمایت از جنگ‌های دولت آمریکا در غرب آسیا به سرعت کاهش یافت. به طوریکه در دسامبر 2007، تنها 36 درصد از مردم آمریکا از جنگ عراق حمایت کردند.

بر اساس این گزارش، زمانیکه دونالد ترامپ بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه 2017 وارد کاخ سفید شد، بیش از نیمی از مردم آمریکا معتقد بودند که آمریکا در مأموریت خود در افغانستان شکست خورده است.

این گزارش ادامه می‌دهد که حضور نظامی آمریکا در سوریه نیز به همان اندازه دو جنگ عراق و افغانستان در میان مردم آمریکا منفور است به طوریکه طبق تحقیقات 55 درصد از مردم آمریکا معتقدند که مداخله پنج ساله آمریکا در سوریه به هیچ عنوان ارزش نداشته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر