۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۱۶۴۸
برای جمع آوری و امحاء گونه‌های مهاجم سنبل آبی از زیستگاه‌های استان گیلان برنامه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، منصور سربازی، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان در جلسه برنامه ریزی جمع آوری و امحاء گونه‌های مهاجم سنبل آبی که در محل سالن امام رضای این اداره کل برگزار شد، گفت: با فرا رسیدن فصل گرما و سرعت جریانات آبی، گسترش سنبل آبی با سرعت بیشتری همراه شده است که مقابله اصولی و برنامه ریزی را برای کنترل می‌طلبد.

وی از روسای شهرستان‌های مربوطه خواست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت این گونه مهاجم در شهرستان خود، پیشنهاد و راهکار‌های عملی را ارائه کنند.

در این جلسه که روسای ستادی، فرمانده یگان، مسئولان ادارات شهرستان‌های بندر انزلی، لنگرود، رشت و صومعه سرا و سایر مسئولان ستادی حضور داشتند، پیرامون موانع و امکانات موجود و نحوه برنامه ریزی مصوبات جلسه بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس مصوبات این جلسه، هماهنگی با استانداری گیلان، پدافند غیرعامل، بسیج، سازمان‌های مردم نهاد و سایر دستگاه‌های اجرایی برای همکاری در عملیات مبارزه با گونه‌های مهاجم، همچنین آگاه سازی مردم از وضعیت تهاجمی گیاه و خساراتی که متوجه تالاب خواهد شد، مقرر شد.

سنبل آبی گونه بیگانه است و به علت سرعت بالای تکثیر و گسترش آلودگی توسعه اقتصادی و رفاه انسان را تهدید می‌کند و با جذب زیاد عناصر غذایی و نور در رودخانه‌ها به توده حجیم و متراکم تبدیل و با کاهش اکسیژن و نور و ترشح ترکیبات سمی باعث نابودی موجودات زنده می‌شود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر