۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۱۶۴۶
روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به حمله توسط جنگنده‌های اف 35 تهدید می‌کند که آمریکا به استفاده از این هواپیما علیه ایران فکر هم نکرده است.

به گزارش پایداری ملی، روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایران را به حمله با جنگنده‌های اف 35 آمریکایی تهدید می‌کند؛ اما تهدیدهایش صرفا در حد حرف باقی می‌ماند زیرا آمریکا به استفاده از این هواپیماها برای مقابله با ایران فکر هم نکرده است و اگر هم بخواهد از هواپیماهای اف22 که برتر است، استفاده می‌کند.

این روزنامه افزود: اسرائیل نخستین دولت خارج از پیمان ناتو است که تاکنون حدود 10 جنگنده رادارگریز اف-35 را از آمریکا خریداری کرده است و به نظر می‌رسد خرید 40 جنگنده دیگر نیز در دستور کار آن باشد. اسرائیل ادعا می‌کند از این جنگنده‌ها در حمله به اهداف ایرانی و سوری در سوریه استفاده کرده است. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در بازدید از اسکادران جنگنده‌های اف-35 ایران را تهدید کرد.

وی گفت: «ایران اخیرا تهدید کرده است که اسرائیل را نابود می‌کند. ایران باید به یاد داشته باشد که این هواپیماها می‌توانند به هر نقطه‌ای در خاورمیانه از جمله ایران و سوریه برسند».

رای الیوم نوشت: اظهارات نتانیاهو برای نشان دادن قدرت نظامی اسرائیل است آن هم پس از اینکه طرح اقدام نظامی علیه ایران با اقدام ایرانی‌ها در سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی تریتون از دست رفت، با وجود اینکه این مدل هواپیماها رادار گریز هستند.

این روزنامه افزود: اگر هدف نتانیاهو از حمله به ایران توقف برنامه هسته‌ای آن باشد موفق نخواهد بود. اتفاق نابودی نیروگاه‌های اتمی عراق هرگز تکرار نخواهد شد، زیرا برنامه هسته‌ای ایران زیرزمینی است و بمب‌ها و موشک‌های اف 35 قادر به هدف گیری آنها نیستند.

به عقیده نویسنده، اسرائیل در حمله به اهدافی ایرانی و سوریه‌ای در سوریه از اف 35 استفاده کرده بود اما پس از موفقیت پدافند هوایی سوریه در سرنگونی اف 16 اسرائیل، پنتاگون از اسرائیل خواست دیگر از اف 35 استفاده نکند چون سرنگونی آن طومار ساخت این مدل هواپیماها را در هم می‌پیچد. پس از موفقیت ایران در سرنگونی پهپاد تریتون هم هرگز دشواری قابل ذکری در رهگیری اف 35 و هدف گیری آن با موشک وجود ندارد.

رای الیوم نوشت: آمریکا هم هرگز در هیچ رویارویی نظامی با ایران از اف 35 استفاده نخواهد کرد بلکه بمب افکن‌های ب52 و هواپیماهای اف22 را به کار می‌گیرد که می‌تواند از مسافت دور به هدف شلیک کند تا هدف موشک‌های پدافند هوایی دشمن قرار نگیرد، اما اف 35 این توانمندی بزرگ را در اختیار ندارد بنابراین گفته‌های نتانیاهو صرفا مشابه حرف‌هایی است که دوستش دونالد ترامپ می‌زند که در آن واحد ضد و نقیض حرف می‌زند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر