۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۶۴۰
«امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک ماکرون رئیس جمهور فرانسه با شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار کرد.
به گزارش پایداری ملی، «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که به تهران سفر کرده، ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در تهران نیز حضور داشت، آخرین وضعیت پیگیری انجام تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مکانیسم‌های مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی بعدازظهر امروز نیز قرار است با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار کند.

امانوئل بُن همچنین با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران هم دیدار می‌کند.

این دومین سفر امانوئل بُن به تهران ظرف چند هفته‌ اخیر است. او روز چهارشنبه ۲۹ خرداد و دو روز بعد از اظهارات بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در اعلام شمارش معکوس از سوی ایران برای عبور حجم اورانیوم غنی شده ۳.۶۷ درصد از سقف ۳۰۰ کیلوگرم، به تهران سفر کرده بود.

سفر مشاور دیپلماتیک ماکرون به تهران پس از ورود ایران به گام دوم توقف برخی تعهدات برجامی در راستای اجرای بیانیه 18 اردیبهشت سال جاری شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد. 16 تیر ماه ایران وارد گام دوم شد.

مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که جمهوری اسلامی تنها زمانی اجرای تعهدات پیشین خود در برجام را از سر خواهد گرفت که سایر طرف‌های این توافق بین‌المللی نیز تعهدات خود را عملیاتی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر