۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۵۱۶۳۳
عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس در خصوص از سرگیری فعالیت هسته‌ای ایران گفت: گام‌های ابتدایی برداشته شد تا اروپایی‌ها بدانند که سر منافعمان با کسی شوخی و تعارف نداریم.
به گزارش پایداری ملی، ابوالفضل حسن بیگی، ضمن بیان اینکه تماس و مذاکره اخیر روحانی و ماکرون بر اساس تأمین منافع برجام بوده است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی بر اساس مؤلفه‌ای که رهبر معظم انقلاب مبنی بر حفظ حکمت و عزت ایران فرمودند طبیعتاً جز با دو کشور آمریکا و اسرائیل که خط قرمز ما هستند با دیگر کشورها برای تأمین امنیت ملی و ارتباطات قوی‌تر تماس خواهیم داشت.

وی افزود: نکاتی که روحانی دنبال می‌کند اول بر اساس تأمین منافع برجام است نکته دوم بالاخره گوشزد این موضوع که اگر حادثه‌ای رخ دهد تمام اروپا متضرر خواهد شد و نکته سوم برای تأمین آرامش منطقه و اروپا این نوع مذاکرات خوب است و می‌تواند نسبت به تقویت امنیت ملی مفید باشد.

پنجه در پنجه ایران شکننده است

عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا ماجرایویی ترامپ می‌تواند منجر به شکست او در انتخابات دور بعد شود، ابراز داشت: بعد از سفر نخست‌وزیر ژاپن به عنوان پیام‌آور آمریکایی‌ها به ایران برای مذاکره و دیدار ایشان با مقام معظم رهبری که در نهایت پاسخ «مذاکره نمی‌کنم» را دریافت کردند بعدازآن ۱۲ درصد محبوبیت ترامپ افت کرد.

حسن بیگی در ادامه تصریح کرد: اقدامات در حال انجام آمریکا برای کسب رأی آرای افکار عمومی در سطح مردم خود برای دور بعدی انتخابات است که در حال حاضر بر اساس نظرسنجی نوعی باخت را تجربه می‌کند زیرا این اقداماتی نیست که بتواند نظر افکار عمومی را تغییر دهد با توجه به شرایطی که برای ترامپ و جان بولتون ایجاد شد و شکست‌های پیاپی آن‌ها، روز به‌روز شکست آن برای ملت خودش آشکارتر می‌شود.

وی افزود: ترامپ تصور نمی‌کرد با کشوری مقابله می‌کند که قدرتمند بوده و پنجه در پنجه ایران شکننده خواهد بود، هیمنه ایران توانست آمریکا را خرد کند و لذا امروز کشورهای محور مقاومت رهبر ایران را به عنوان رهبر مسلمانان جهان می‌دانند و گوش‌به‌فرمان ایشان هستند بنابراین ترامپ شکست‌خورده است و اقدامات او طوری نیست که اورا به پیروزی برساند.

تحقیر را نخواهیم پذیرفت

عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس در خصوص از سرگیری فعالیت هسته‌ای ایران نیز اضافه کرد: گام‌های ابتدایی برداشته شد تا اروپایی‌ها بدانند ایران باکسی شوخی و تعارف ندارد.

حسن بیگی با تاکید بر اینکه ما تحریم را می‌پذیریم و مقابل آن مقاومت و ایستادگی داریم اما تحقیر را نخواهیم پذیرفت، گفت: دنیا باید بداند ایران قدرتمندانه و محکم در مقابل آمریکا می‌ایستد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر