۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۶۳۱
معاون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی:
رحیمی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در انبار نفت جدید بیرجند رعایت شده است، گفت: ایجاد خط انتقال سوخت در خراسان جنوبی در اولویت وزارت نفت نیست و متاسفانه این پروژه که مصوبه سال ۸۶ هیأت دولت بوده از دستور کار خارج شده است.
به گزارش پایداری ملی،«علیرضا رحیمی» شامگاه (18 تیر) در اولین جلسه کارگروه عمران و تاسیسات شورای پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: در خراسان جنوبی 5 ناحیه فرآورده های نفتی، یک انبار جدید نفت و دو مرکز سوختگیری هواپیمایی وجود دارد.

معاون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انبار نفت جدید بیرجند با ظرفیت ذخیره سازی 105 میلیون لیتر سوخت دارای 20 سکوی تخلیه و بارگیری است، گفت: این انبار به لحاظ ظرفیت بین 5 تا 10 برابر نسبت به انبار نفت قدیم داخل شهر است.

رحیمی با اشاره به وجود 625 نقطه عرضه سوخت در استان، ادامه داد: بازدیدهای بسیاری توسط مسئولان شرکت نفت از جایگاه‌های سوخت انجام می شود و استان وضعیت خوبی دارد و مشکلی در این خصوص نداریم.

وی با بیان اینکه آخرین استانداردها و پدافند غیرعامل در انبار نفت جدید رعایت شده است، عنوان کرد: همچنین در این راستا مانورهای متعددی با حضور انبارهای نفت مناطق نفت همجوار برگزار شده است.

رحیمی با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته در شرکت پخش فرآورد‌ه‌های نفتی استان، تصریح کرد: افزایش ظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی از 19به 105 میلیون لیتر، احداث و راه‌اندازی انبار جدید نفت بیرجند و انتقال عملیات شرکت به محدوده غیرمسکونی و خارج شهر، ایجاد پارکینگ نفتکش‌ها با ظرفیت استقرار 150 دستگاه، استحکام بخشی سازه‌های در انبار نفت جدید، ایجاد مراکز پشتیبان داده‌های سایبری در انبار نفت جدید با احداث اتاق سرور مناسب از جمله این اقدامات انجام شده است.

معاون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی با بیان اینکه خط انتقال سوخت در استان وجود ندارد و فرآورده‌های نفتی از طریق نفتکش ها وارد استان می‌شود، گفت: ایجاد خط انتقال سوخت در خراسان جنوبی در اولویت وزارت نفت نیست و متاسفانه این پروژه که مصوبه سال 86 هیأت دولت بوده از دستور کار خارج شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه در استان 354 دستگاه نفتکش جاده‌ای وجود دارد، افزود: تردد نفتکش ها و استقرار آن در معابر شهر درست نیست لذا پارکینگی به ابعاد 12 هزار مترمربع برای استقرار نفتکش‌ها در ابتدای شهر تجهیز شده که رانندگان می‌توانند در این پارکینگ مستقر شوند.

وی در ادامه با توجه به انجام ساخت و سازهای افراد سود جوء در اطراف انبار نفت جدید و ایجاد مشکلاتی در این خصوص خواستار تعیین حریم انبار نفت جدید بیرجند شد که برای احداث آن 44 میلیارد تومان هزینه شده است.

«مهدی میری» عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به نگرانی شهروندان نسبت به انبار نفت جدید در  مسیر ورودی شهر و فرودگاه، اظهار کرد: ساخت و سازها در اطراف این انبار نیز نگرانی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه پدافندغیرعامل در انبار نفت جدید اجرا نشده است و باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود، افزود: متاسفانه جانمایی این انبار درست انجام نشده است

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر