۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۱۳
فرمانده انتظامی شهرستان قدس از شناسایی و کشف چهار مزرعه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین در شهرستان قدس به ارزش ۲۳ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، سرهنگ شاهپور فلاحی فرماندهی انتظامی شهرستان قدس امروز در جمع خبرنگاران با اعلام جزئیات این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مشترک فی‌مابین پلیس و اداره اطلاعات شهرستان قدس یک واحد سردخانه صنعتی  در شهر قدس مورد شناسایی قرار گرفت که در آن افراد سودجو اقدام به راه‌اندازی چهار مزرعه تولید ارز دیجیتال کرده بودند.

وی با اشاره به انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد اطلاعاتی محل قرار گرفتن این دستگاه‌ها، گفت: مأموران بعد از هماهنگی با مقام محترم قضائی به محل موردنظر اعزام و بازدید از این سوله‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فلاحی تأکید کرد: در بازرسی از این چهار مزرعه تعداد ۲۷۰ دستگاه بیت ماینر (استخراج‌کننده ارز دیجیتال)  که با سو استفاده از برق یارانه‌ای صنعتی اقدام به  فعالیت می‌کردند، کشف و ضبط شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان قدس با اشاره به همکاری مناسب اداره اطلاعات شهرستان در شناسایی این کارگاه‌ها بیان کرد: تمامی دستگاه‌های مذکور به‌صورت قاچاق وارد کشور شده و ساخت کشور چین می‌باشد و در برآوردهای مالی صورت گرفته ارزش ریالی این دستگاهها بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال ارزیابی شده است.

وی در پایان با اشاره به پلمب هر چهار کارگاه، از تشکیل پرونده قضائی  برای دایرکنندگان این مزرعه‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: پلیس باقدرت در مقابل هرگونه اقدام غیرقانونی که باعث شود اقتصاد و امنیت جامعه به خطر بیفتد برخورد می‌کند و از شهروندان نیز همواره انتظار می‌رود در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر