۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۱۶۰۲
معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان در بازدید از مرکز آپا گلستان:
معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بهمراه مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان از مرکز تخصصی آپا گلستان بازدید بعمل آوردند.
روابط عمومی گلستان
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،"عبدالرضا چراغعلی" معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان بهمراه تجری مدیرکل پدافند غیرعامل و دکتر یغمایی رئیس دانشگاه گلستان از مرکز تخصصی آپا گلستان بازدید بعمل آوردند. در این بازدید معاون سیاسی, امنیتی استانداری با فعالیتهای تخصصی مرکز آپا در حوزه امنیت سایبری و خدمات امدادی به زیرساخت های سایبری دستگاههای اجرایی از نزدیک آشنا و با مدیران و کارشناسان این مرکز صحبت کرد.

  

چراغعلی جانشین قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل استان در این بازدید گفت: ما در حال حاضر با چهره دیگری از تهدیدات مواجه هستیم که در قالب توسعه فناوری آنها را می بینیم که در ظاهر یک قالب بسیار زیبا از آنها مشاهده می کنیم و اگر دقت نظر نداشته باشیم و تهدیدات این فناوری ها را از فرصت ها جدا نکنیم با مشکلات بسیاری در کنار تهدیدات در فضای سایبری مواجه می شویم و اجازه اشغال بیگانگان را در این فضا فراهم کرده ایم.

چراغعلی با بیان این که دفاع سایبری می تواند تضمین کننده استقلال در تمام مولفه های امنیت باشد، افزود: در فضای سایبری ما با ترکیبی از فرآیند تهدید و فرصت مواجه هستیم و نمی توانیم تنها نگاه فرصت محور به فضای سایبری داشته باشیم، از طرفی باید با شناخت آسیب ها و تهدیدات یک نگاه جامع به این حوزه داشته باشیم و نگاهی هوشمندانه را تعقیب کنیم و از طرف دیگر باید در حوزه فناوری به موضوع ملی و بومی کردن زیرساخت ها توجه کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن تشکر از مرکز آپا درخصوص تهیه سند الزامات امنیت سایبری دستگاههای اجرایی استان خاطر نشان کرد: بایستی مقابله با تهدیدات سایبری توسط دستگاههای اجرایی استان جدی گرفته شود و این سند را در دستور کار خود قرار دهند.

 

در این جلسه دکتر مومنی رئیس مرکز آپا گلستان ضمن بیان فعالیتهای مرکز آپا گفت: یکی از خدمات آپا مشاوره امن سازی زیرساخت های سایبری برای سازمانها میباشد. 

وی اظهار داشت: آپا دانشگاه گلستان پیشرو در زمینه امنیت اطلاعات و امنیت سایبری می باشد. این مرکز، امنیت سایبری و اطلاعاتی سازمان های دولتی، شرکت های تجاری و تمام کسانی که حفاظت از منابع برایشان اهمیت دارد را بهبود می بخشد. امنیت سایبری به نوعی محافظت از شبکه ها، سیستم ها و داده ها در مقابل تهدیدات و حملات مخرب می باشد. محافظت از شبکه های رایانه ای، منابع و داده های اطلاعاتی، امری حیاتی برای تداوم و بقا میباشد. 

وی با اشاره به خدمات قابل ارائه مرکز آپا دانشگاه گلستان، رصد تهدیدات سایبری, اطلاع رسانی و مقابله با آن در حوزه دولتی و عمومی،ارائه مشاوره و امداد در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به سازمان ها، آموزش و ارتقاء سطح آگاهی ها، آزمون نفوذ پذیری و ارزیابی امنیتی، آماده برای ارائه خدمات می باشد.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر