۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۱۵۵۸
رئیس پیشین بنیاد علمی اکو گفت: بیشتر برنامه‌های آینده این بنیاد پیرامون کودکان است که در رشد اقتصادی کشورهای عضو بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش پایداری ملی، پروفسور «منظور حسین سومرو» ظهر امروز در حاشیه چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی این بنیاد که به مدت 2 روز در اصفهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این چهارمین نشست اعضای هیئت‌مدیره بنیاد علمی اکو و هدف از برگزاری آن، تشویق به انجام فعالیت‌های فناورانه و تکنولوژی در منطقه است و 10 کشور عضو به طور سالیانه در این نشست تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند.

وی با بیان اینکه کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه 3 عضو اصلی اکو هستند که این بنیاد را پایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: 7 کشور ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، و ازبکستان دیگر اعضای این بنیاد هستند که در کنار یکدیگر برای دستیابی به توسعه و رشد اقتصادی از طریق فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه و ارتقای تکنولوژی تلاش می‌کنند.

رئیس پیشین بنیاد علمی اکو ادامه داد: نشست امروز مهم‌ترین جلسه بنیاد علمی اکو است و درباره مباحث مهمی مانند بودجه و فعالیت‌های پیش روی بنیاد بحث و تبادل نظر می‌شود. در دوره گذشته کشور پاکستان رئیس این بنیاد بود که امروز ایران به عنوان رئیس جدید آن انتخاب شد و برنامه‌های اکو را هدایت خواهد کرد.

وی درباره مهم‌ترین اقدام و برنامه بنیاد علمی اکو در آینده گفت: سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و آموزش کاوشگرانه به آنها از سطح دبستان برنامه بعدی ماست. بیشتر برنامه‌های آینده پیرامون کودکان است که در رشد اقتصادی کشورهای عضو بسیار موثر خواهد بود.

سومرو خاطرنشان کرد: همکاری علمی بین دانش‌آموزان، اساتید و معلمان در کشورهای منطقه سهم زیادی در فعالیت‌های آینده بنیاد علمی اکو دارد و قرار است در زمینه سرمایه‌گذاری در پارک‌های علمی و فناوری نیز اقدامات مناسبی صورت گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر