۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۱۵۳۵
دولت فنلاند با حمایت از ساز و کار مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران، اعلام کرد که در پی پیوستن به این طرح است.
به گزارش پایداری ملی، دولت فنلاند دوشنبه اعلام کرد که در نظر دارد با ساز و کار مالی پیشنهادی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران (اینستکس) که با هدف دور زدن تحریم‌های آمریکا طراحی شده، بپیوندد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» سخنگوی دولت فنلاند در بیانیه‌ای‌ بدین منظور گفت: « فنلاند از اینستکس، کانال مالی ویژه ایجاد شده توسط فرانسه، آلمان و انگلیس حمایت می‌کند و در حال ارزیابی شرایط لازم برای پیوستن به آن است.»

این در حالی است که «هلگا اشمیت» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ماه ژوئن (خرداد) گفت که این ساز و کار برای فروش کالاهای بشر دوستانه به ایران است.

به دنبال سخنان این مقام ارشد اروپایی، « مجید تخت روانچی» سفیر ایران در سازمان ملل  متحد نیز در آن زمان گفت، این ساز و کار مالی همانند خودروی زیبای بدون سوخت است .

به دنبال خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران، کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساز و کار مالی تجارت با ایران را برای جلوگیری از خروج تهران از برجام پیشنهاد دادند.

بر اساس این گزارش، در حالی که بیش از یک سال از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های متعدد اقتصادی و نفتی علیه ایران می‌گذرد، اتحادیه اروپا همچنان تأکید دارد ایران به صورت یکجانبه به این توافق چندجانبه پایبند بماند. اتحادیه اروپا روز دوشنبه هم با صدور بیانیه‌ای از گام دوم ایران ابراز نگرانی کرد و از ایران خواست همچنان از این توافق تبعیت کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر