۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۹۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به وضعیت مناسب سدهای بالادست استان شامل کوچری، ۱۵ خرداد، ساوه و کبار گفت: به لطف بارندگی‌های اوایل سال جاری وضعیت سدهای استان در شرایط مناسبی قرار دارد.

به گزارش پایداری ملی، محسن بهشتی با اشاره به وضعیت مناسب سدهای بالادست استان شامل کوچری، 15 خرداد، ساوه و کبار اظهار داشت: به لطف بارندگی‌های اوایل سال جاری وضعیت سدهای استان در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه 45 میلیون مترمکعب از حق‌آبه‌های استان با پیگیری‌های صورت گرفته به استان تخصیص داده‌شده است، ابراز کرد: از این میزان 40 میلیون مترمکعب در راستای حق‌آبه‌های زیست‌محیطی در دشت مسیله است که این حجم آب کمک مناسبی به دریاچه نمک، مراتع منطقه و کاهش ریز گردها خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه نبود آب در پایین‌دست استان قم مشکلاتی را به همراه داشته است، عنوان کرد: پنج میلیون مترمکعب از حق‌آبه های تخصیصی مربوط به کشاورزان استان است که با تنظیم خروجی‌ها در حال مدیریت این حجم آب برای کشاورزان استان هستیم.

وی جاری شدن آب در مسیر رودخانه سطح شهر قم را موردتوجه قرار داد و گفت: طبق دستور استاندار آب تخصیص‌یافته به قم طوری آزادسازی می‌شود که تا پایان شهریورماه شاهد عبور این آب از داخل شهر باشیم که این کار نقش مهمی در ایجاد نشاط اجتماعی در استان داشته است.

بهشتی ضمن تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب در استان قم یادآور شد: آب تخصیص‌یافته از سد دز به استان قم محدود بوده که باید همشهریان علیرغم افزایش مصرف آب باید با همکاری و صرفه‌جویی طوری فعالیت داشته که این حجم آب تا پایان سال کفاف مردم استان قم را بدهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر