۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۶۶
استاندار سمنان گفت: ثبت جهانی جنگل ابر زمینه‌ساز معرفی این اثر طبیعی ارزشمند در سطح جهانی است.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا آشناگر در پیامی، ثبت جنگل‌های هیرکانی در چهل‌وسومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو را به‌عنوان اولین اثر جهانی ثبت‌شده از استان سمنان به مردم استان سمنان تبریک گفت.

وی تصریح کرد: ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی به‌عنوان اولین اثر ثبت‌شده از استان سمنان در فهرست میراث جهانی در چهل و سومین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو در باکو آذربایجان واقعه‌ای تاریخ‌ساز برای مردم متمدن و طبیعت دوست استان سمنان است.

استاندار سمنان افزود: بی‌تردید این خطه وسیع از خاک پاک ایران اسلامی که بخش گسترده‌ای از آن علاوه بر چهار استان دیگر در استان سمنان نیز واقع شده، ظرفیتی بسیار عظیم از زیست‌بوم 296 گونه پرنده و 98 گونه پستاندار است که ده‌ها گیاه بومی درختی و بوته‌ای را در خود جای داده و می‌تواند به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری در استان سمنان بیش از پیش در منظر جهانی خودنمایی کند.

استاندار سمنان ادامه داد: پرواضح است که ثبت این اثر ارزشمند علاوه بر محافظت و نگهداری و معرفی در سطح جهانی به‌عنوان هدف اصلی در صنعت گردشگری نیز به‌عنوان نوعی تبلیغات جهانی مؤثر مورداستفاده قرار می‌گیرد و امید است پس از ثبت جهانی این اثر ماندگار، شاهد توقف نابودی جنگل و حفظ و حراست بیشتر از این نعمات ارزشمند الهی باشیم.

آشناگر بیان کرد: ضمن تبریک این رخداد میمون و مبارک به مردم عزیز ایران اسلامی و به‌ویژه مردم شریف استان سمنان، بدین منظور بر خود لازم میدانم از تلاش‌هایی که به‌منظور ثبت این اثر ملی کوشش شده است، قدردانی کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر