۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۲۰
سخنگوی حزب حاکم ترکیه با تاکید بر لزوم تقویت سیستم پدافند هوایی این کشور گفت که به دلیل تهدیدات منطقه‌ای، خرید سامانه‌های اس-400 مسئله امنیت ملی این کشور است.

به گزارش پایداری ملی، «عمر چلیک» سخنگو و معاون حزب عدالت و توسعه (حزب حاکم ترکیه) شامگاه شنبه با تکرار موضع آنکارا در خرید سامانه‌های پدافند موشکی اس-400 از روسیه گفت که به‌دلیل تهدیدهای منطقه‌ای نیازمند تقویت پدافند هوایی خود هستند.

چلیک طی نشست‌خبری بعد از جلسه نمایندگان پارلمانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت به دلیل اینکه هنوز تهدیدهایی از شرق مدیترانه، سوریه و عراق وجود دارد، «تقویت سامانه‌های پدافند هوایی ترکیه، یک مسئله ضروری امنیت ملی» برای این کشور است.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با بیان اینکه در چنین منطقه‌ای سامانه پدافند هوایی ترکیه نباید نقصی داشته باشد، توضیح داد: «حفاظت از مرزهای ترکیه همان حفاظت از مرزهای ناتو و اروپا است».

سخنگوی حزب عدالت و توسعه بدون پاسخ به سوالی درباره محل استقرار سامانه‌های اس-400 در ترکیه، افزود: «این سامانه‌ها در جایی مستقر می‌شوند که نیازهای امنیتی ترکیه را به بهترین شیوه پاسخ دهند».

پیشتر شبکه «خبرترک» نزدیک به دولت ترکیه با اعلام خبر تحویل اولین محموله از سامانه پدافندی اس-400 در هفته آینده، گزارش داد که این محموله توسط هواپیماهای ترابری روس روز یکشنبه بارگیری می‌شود.

این در حالی است که دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» پیشتر هشدار داده بود به محض ورود اولین محموله از سامانه پدافند موشکی روس به خاک ترکیه، تحریم‌های سختی را بر آنکارا اعمال می‌کند.

منابعی در وزارت خارجه آمریکا همچنین پیشتر هشدار داده بودند اگر ترکیه به پیشبرد قرارداد خرید سامانه‌های پدافندی اس-400 ادامه بدهد، از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشته شده و مابقی هواپیماهای خریداری شده را نیز تحویل نمی‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر