۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۰۴
یک هفته نامه آلمانی با استناد به یک سند محرمانه نیروی دریایی آلمان از وضعیت بحرانی در این واحد ارتش آلمان و در معرض خطر قرار گرفتن ماموریت‌های بین‌المللی ارتش در این شرایط خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، هفته نامه "اشپیگل" آلمان با استناد به یک گزارش محرمانه داخلی نوشت: از آنجایی که کشتی ها و قایق های ارتش آلمان به اندازه کافی سرویس نمی شوند در معرض تهدید از کار افتادگی قرار دارند.  به این ترتیب آلمان تعهدات بین الملی خود را به خطر می اندازد. در این حالت نیروی دریایی آلمان ناگهان از خواب پریده و در این باره ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته این هفته نامه آلمانی نیروی دریایی آلمان در یک سند محرمانه درباره از کار افتادگی طولانی مدت بسیاری کشتی ها و قایق های ارتش که در سال های آینده می توانند تعهدات بین المللی آلمان را به خطر بیاندازند هشدار داده است.

در این سند ارائه شده از طرف فرماندهی نیروی دریایی آلمان آمده است که الزامات وزارت دفاع آلمان برای مشارکت به موقع در عملیات ها و تعهدات مشابه دیگر قابل تضمین نیست.

هفته نامه اشپیگل با استناد به این سند محرمانه نوشت که علت این وضعیت تاخیر در پروژه های تعمیر و نگهداری است که به دلیل فقدان منابع انسانی در نیروی دریایی گاهی اوقات اتفاق می افتاد. برای 36 واحد که در بین آن ها ناوچه ها، کشتی ها، زیر دریایی ها و کشتی های تامین و تحویل ادوارت دیده می شد تاخیرهای عملیاتی تا 18 ماه  یا لغو مشارکت آن ها در عملیات ها انتظار می رود. برحی واحدها هم تا 48 ماه دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

رهبری نیروی دریایی آلمان از این مسئله بسیار ابراز نگرانی کرده و یکی از فرماندهان نیروی دریایی آلمان با توجه به این سند محرمانه گفته است که با این سند میزان چشمگیر و گسترده  بحران تعمیرات و سرویس دهی واضح شده است. به این ترتیب ما باید نیروی دریای را از بسیاری ماموریت ها و فعالیت ها خارج کنیم.

 ارتش آلمان به ویژه تحت وزرات دفاع "اورزولا فون در لاین" وضعیت بسیار بدی پیدا کرده است.

روزنامه دی ولت آلمان اخیرا گزارش داده است که نتایج یک سند محرمانه وزارت دفاع آلمان نشان می دهد که دولت آلمان بالغ بر 30 میلیارد یورو برای عمل به تعهدات خود در قبال ناتو و مدرنیزه کردن ارتش آلمان همانگونه که به این ائتلاف نظامی وعده داده بود کم دارد. به این ترتیب آلمان این ائتلاف نظامی را تضعیف می کند.

چندی پیش هم یک روزنامه آلمانی گزارشی را منتشر کرد که در آن به این مسئله اشاره شده بود که شرایط ادوات سیستم‌های تسلیحات ارتش آلمان و وضعیت تجهیزات نیروهای امنیتی آلمان همچنان نامطلوب است، بر این اساس شرایط ارتش آلمان هنوز چندان تغییری نکرده است. این در حالی است که در سال‌های اخیر هزینه‌های تسلیحاتی آلمان حدود 20، 30 و تا 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش، تجهیزات ارتش آلمان یا در نهایت خیلی بد کار می‌کنند و یا اصلاً کار نمی‌کنند و یا خیلی قدیمی هستند که به‌ندرت قابل استفاده‌اند. این گزارش نشان می‌ داد که تنها بخش کوچکی از بالگردهای آلمان آمادگی شرکت در عملیات‌ها را دارند، همچنین خلبانان ارتش در مجموع 53 هواپیمای جنگنده مدل موسوم به ببر را در اختیار داشتند که بین آن‌ها درصد کمی قابل استفاده بودند.

چندی پیش هم در سقوط یک بالگرد در ایالت نیدرزاکسن آلمان خلبان کشته شده و دستیارش هم به شدت مجروح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر